Traktorer och processorer

Belarus 820 hydralik

19 inlägg 12407 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Belarus 820 hydralik

JF  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#106530 :P :P :P
Jag älskar det här forumet!!!!! :smile: :smile: :smile: :smile:

Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Re:

stegmaster  
#106586
Uvskogen skrev:
Morgan Nordin skrev:Avråder definitivt från att köra en kran med fri retur.
Fri retur använder man till läckoljeledningar från hydraulmotorer och servoventiler mm.

MVH
MN


Lite sen kommentar, men varför ska man inte köra kran med fri retur?


Detta undrar jag med på. "alle" kjör ju kran och vedklyvar med tryck och fri retur.
Tillvärkare uppgjer ju ochså detta i instruksjonböker, dog så bör man ha en returfilter före tanken om dette inte redan finns.
Hur ska man annars göra, kjöra igjenom en dubbelvirkande uttag?

Avatar Fallback

Re: Belarus 820 hydralik

nilsosterberg  
#108867 på min 82 så sitter ändring av kraftuttags varvet under en lite lucká framför stolen.

Avatar Fallback

Re: Belarus 820 hydralik

Lövnäsen  
#119085 Jag har en grannes Belarus 820 -94 inne på service o lite reparationer.
Jag har en undran över hydrauluttagen på den, det ska vara 3 dubbelverkande uttag enligt instr.bok.

Det sitter 3 spakar vid ratten som sagt här tidigare.
På den här är inre spaken till hydraullyften.
Den mittre spaken är uttag bak.
Den yttre spaken är ett uttag fram på vänster sida.
Sen sitter det ett uttag till på höger sida, men det verkar inte finnas någon mera spak o jag tycker det ser ut som om det är ihopkopplat med det på vänster sida, kan det stämma??

Hur ser era uttag ut o har ni 3 dubbelverkande eller bara 2 dubbelverkande o är era fram uttag sammankopplade??

Grannen vill kunna använda alla 3 dbl-verk. uttagen om det går att greja, har ni någon aning om det går att fixa, som det är nu eller blir det 3 dje uttaget kopplat via en elektrisk 6/2 ventil för att fungera??

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).