Arbetskläder för skogen

Köpa arbetskläder från USA

8 inlägg 7133 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Köpa arbetskläder från USA

Pherra  
#106057 Ja, har nån erfarenhet av att köpa tex huggarbyxor från staterna? Tänkte dollarn är ju fruktansvärt låg så man kanske kan fynda, har sökt men hittar ej några bra hemsidor.



   TS
Avatar Fallback

Re: Köpa arbetskläder från USA

Nonkan  
#106059 Verkar mest vara chaps (byxholkar) som gäller i USA. Sverige ligger i stort sett alltid främst i världen när det gäller arbetarskydd.

Vettiga huggarbyxor börjar på en tusenlapp, riktigt bra för 2-3 så jag tycker inte det är så dyrt att köpa här. Mina senaste jeans kostade 1800:-... :)

Parallellimport av skyddskläder är inte heller så lätt, byxorna måste ha rätt märkning för att få säljas i Sverige. Det var inte alltför länge sedan en importör fick säljstoppa massa hörselskydd för att de saknade CE-märkning.

Avatar Fallback

Re: Köpa arbetskläder från USA

amcore  
#106062 ja i US & A kör dom väll jeans som skyddsbyxor med? :???:

Användarvisningsbild

Re: Köpa arbetskläder från USA

swe#kipp  
#106063 Dom verkar mest köra med chaps eller holkar kanske det kallas här hemma ??
Det finns byxor men dom jag sett verkar inte vara så smidiga som dom vi har här från Hva, Stihl och några andra tillverkare :)
Kolla på http://www.baileysonline.com/

Avatar Fallback

Re: Köpa arbetskläder från USA

Pherra  
#106065 Ok tack för snabba svar. Var väl därför jag ej hittade några sidor. Tack för svaren

   TS
Avatar Fallback

Re: Köpa arbetskläder från USA

ICE  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#106349 Tänk även på att tullen de senaste åren blivit alldeles för duktiga :-) på att kolla upp paket från utlandet så risken att man åker på både tull och moms är stor i dagsläget.

Avatar Fallback

Re: Köpa arbetskläder från USA

nilsosterberg  
#116302 Jag brukar vistas i USA på jobbets vägnar, de har betydligt lägre krav på huggar kläder, det bästa jag hittade var de som klarar 15m/s. Shil har ju riktigt bra kläder men inte i USA.
Jag tänkte köpa en Husqvarna såg men det var svårt att hitta av senaste modell. Att köpa per postorder kan vara lite vanskligt.

Avatar Fallback

Re: Köpa arbetskläder från USA

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#116515 Tjena ! ... vad det gäller skor / kängor så finns det lite att välja på i just CAT ,s butik :-)

http://www.catmerchandise.com/footwear/mens

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).