Traktorer och processorer

Fiat eller Case?

9 inlägg 10215 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Fiat eller Case?

mashun02  
#106260 Står i färd att köpa traktor, kraven är 4wd, lastare 60-90 hk och lastare. Har efter många turer hittat en Fiat 80-90. Med lastare och bukplåt men med transport, skopa och pallgafflar landar den kring 155'. Har även hittat en Case 585xl med lastare och skopa och pallgafflar, dock ingen bukplåt för ca 130' med transport båda har gått kring 6000h.
Så nu är frågan vilken?



   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Fiat eller Case?

970D  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#106261 Fiat.

Avatar Fallback

Re: Fiat eller Case?

mashun02  
#106262 Du får gärna utveckla varför, skiljer ca tjugo tusen i pris dem emellan.

   TS
Avatar Fallback

Re: Fiat eller Case?

Lövnäsen  
#106330 Fiat 80-90 skulle jag välja.
80 hk, bra riktig fyrhjulsdrift, tyst hytt, ställbar ratt, mekanisk fram-back låda.

Case Ih 585, 60 hk, beroende på sidomonterad kardan till fyrhjulsdrift, dvs stor vändradie, ej ställbar ratt, alla växelspakar bredvid stolen på vänster sida, ej fram -back låda.

Användarvisningsbild

Re: Fiat eller Case?

970D  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#106569
Lövnäsen skrev:Fiat 80-90 skulle jag välja.
80 hk, bra riktig fyrhjulsdrift, tyst hytt, ställbar ratt, mekanisk fram-back låda.

Case Ih 585, 60 hk, beroende på sidomonterad kardan till fyrhjulsdrift, dvs stor vändradie, ej ställbar ratt, alla växelspakar bredvid stolen på vänster sida, ej fram -back låda.


Som taget ur min mun :)

Avatar Fallback

Re: Fiat eller Case?

mashun02  
#106571 Tyvärr hann dusten säljas innan jag bestämt mig så nu litar det mot case

Tyckte snarare att den hade mindre svängradie. Lila tyst och enkel fram-bak växel med ok utväxling.

Men kanske är en jagärlitebesvikenattjagintehannmedfiaten känsla!?

Tack iallafall

   TS
Avatar Fallback

Re: Fiat eller Case?

D Brown  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#106579 Bara att vänta på nästa Fiat vettu, dom dyker ju upp med jämna mellanrum.
Fiat är bra grejer.........som en Fiatsäljare sa en gång i tiden:
"-Hade vi inte haft personbilarnas gamla skräprykte mot oss så hade vi sålt traktorer som f*n!"

Avatar Fallback

Re: Fiat eller Case?

oestergard  
#106633 Hej

Välj en Fiat om det gäller skogskörning. Har en Fiat 680 4wd själv och den funkar bra i skogen tack vare hög markfrigång och bukplåt. Lite trång i hytten men det funkar.

Har även en Case 4230 till jordbruksändamål och på den finns det en massa rackartyg undertill, tank, slangar, kablar etc. Fiaten känns mycket robustare för skogsbruk, dock svänger den sämre. Blir snart dags att sätta kedjor runtom nu när vintern närmar sig :P

/RH

Avatar Fallback

Re: Fiat eller Case?

putte f  
#106645 Har kört med MF 3050 och 3060 samt Case 1594 i skogen. Casen var överlägset bäst. Hög under och klättrar bra! Dock behövs en bukplåt, men det bör alla maskiner i skogen ha.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).