Socialt (mer om oss)

Vad arbetar ni med?

455 inlägg 221388 visningar 116 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Vad arbetar ni med?

gossebear  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#9210 Förstår att ett flertal av oss jobbar i skogen, dock så undrar jag vad alla gör när de inte är i skogen..?

Själv så sitter jag på kontor och gör kreditbedömmningar och håller på med scorecard information. Sitter alltså med kreditupplysningar.
(För er som har Volvokort så är det de krediterna jag sysslar med)

På fritiden så jag grymt engagerad i scoutverksamhet.
Musiken är rock, gärna 60-70 tals
Är tok-singel sedan någon månad. eller som mina vänner säger " bra då har du mer tid över för scouterna nu."


Senast redigerad av gossebear tor 19 jul 2007, 16:28, redigerad totalt 2 gånger.

   TS
Elmia
Avatar Fallback
E-J Eriksson  
#9236 Pluggar till ekonomagronom och läser just nu lantbruksekonomi och driftsplanering.

På fritiden lever jag studentliv och gymar lite

Lyssnar på Rock n' roll

Avatar Fallback
Famag  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#9250 Sköter ett mindre lantbruk med skog på deltid, NO lärare den andra delen. Fritiden används mycket till jord skog, familjen är ändå det som går först.
Närmast ligger bad grillnin fester och logdanser på programmet.
Underhåll på maskiner tar en del tid. Deltid är för mig ganska lagom blandning, träffa lite folk, jobbarkompisar osv och ändå vara lantbrukare.
Det blir liksom tid att leva med halvtid, men saknar djuren väldigt mycke.
Har på tok för mycket maskiner, men som bastugänget säger den som har mest grejer när han dör vinner. Maskiner för åkern finns pluss någon extra traktor, Till skogen finns skördare och skotare MF 35a halvband för packning huggarvagn till veden, wirwspe Valmet 30 skoter, Illerl m kälke. Maskiner är nog mitt största intresse.

Användarvisningsbild
Sweden-viking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#9591 Jobbar inom EL, kraft, bel, data & tele som konult mest projekteringar

På fritiden rensar man hjärnan i skogen och motionerar.....
Har ju även fru & tre barn som man vill vara social med och tar tid liksom släkt & vänner.

Gillar även att meka har flera bilar & daisy mm & intresserad av teknik lite allmänt.......

//HA DET

Avatar Fallback
Niklas H20  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#10495 jag kör slutavverknig med en Rottne H20 så mycket av min vakna tid lägger jag på jobbet fritid ja då är jag i skogen och rastar hunden. (kolla på nya objekt) och umgås med tjejen.. nu i sommar är jag mest nöjd med att bara vara tvungen att ha en veckas semester trivs i maskin... :lol:

Användarvisningsbild
XP  
#10501 Jobbar inom bilindustrin tillverkar värmesistar mm är bilmekaniker från början har god hjälp av det när man ska hålla igång min fars maskinpark som är bonde. Jag och sambon fiskar en hel del på fritiden gädda o gös mest och så har jag skogen att sköta.

Användarvisningsbild
Kenneth  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#10507 Jag kör skogsmaskin, både skotare å skördare. Mest tid blir det i skördaren. När jag inte jobbar så är de mina två pojkar å sambon som man vill umgås med, har även ett hemman som kräver sina timmar. Lite jakt och fiske blir det väl också, men förutom familjen så är skogen som tar mest tid.

Användarvisningsbild
Defender  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#10509 Jobbar som konsult inom elkraft, jobbar mycket med nätutredningar och projektering. För tillfället jobbar jag med vindkraftsnät på regionnivå.

Har också sysslat med elektriska maskiner och störningsutredningar.


På fritiden driver jag ett hobby jordbruk med ca 26ha skog att pyssla om.
För detta har jag:
7 traktorer :D
5 motorsågar
1 solosåg
osv osv
Jag gillar maskiner.....

Avatar Fallback
MasseyFerguson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#10527 Studerar Jordbruk på Stora Segerstad( bor där på veckorna)
Den tid jag har hemma på helgerna går till arbete på den 57 ha lilla gården.

Avatar Fallback
Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#10529 Konsult inom avancerad elektronik, har egen firma. Passar gott att fylla hålen i skogsbruket med. :-)

Avatar Fallback
Jaskar  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#10530 Kör skördare (1470) i vanliga fall, men just nu och en stund framöver har jag semester, så det blir inte mycket gjort för tillfället. Bor dessutom i lägenhet och har ingen skog, så jag har inga tradiga underhållsarbeten att sysselsätta mig med heller. Och för att ytterligare späda min rastlöshet har varken min flickvän eller nån av mina polare semester nu... Boring! :(

Säger som Niklas ovan; jag trivs i maskin, så 5 veckor utan att köra en pinne känns väldigt länge.

Avatar Fallback
sunemangs  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#10534 Kör skotare om dagarna och har litet jordbruk på kvällarna.
Gifte mig och skaffade hus för ett år sen så mna borde lägga lite tid på det med

Användarvisningsbild
kockums850  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#10908 Jobbar som truckförare, lastar jvg-vagnar med nyproducerade pappersrullar, varit där nu i 11 år.
Imellan arbetspassen har det blivit att köra en Timberjack 1410 (dubbelläggare) efter stormarna "Gudrun" och "Per"´s framfart.
Brukar åka runt och fota/filma lite roliga maskiner då och då.

Samlar på miniatyr-maskins modeller och Skogmaskinslitteratur.
Sedan är Rally, Jakt och Fiske ett givet inslag !!!

Användarvisningsbild
Sundhult  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#10909 Programvaruingenjör på ett litet företag i Halmstad.

Är ursprungligen från Hylte så jag har jobbat med papper där under många lov och somrar (de rullar jag antar kockums850 sedan lastat)

Bor utanför Ullared och Ätran i det innersta på en skogsgård om 120 ha.

//.D

Användarvisningsbild
pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#10913 Går på Jällaskolan Naturbruksgymnasium

Ska börja 2an i höst och går Skog/fastighetsskötsel

:)

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).