Skogsarbete

Förare till H8

25 inlägg 8903 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Förare till H8

micke1982  
#104753 svar till jakob...
det gäller inte bara ungdommar med bidraget...
en kompis till mig är 40 år o de får bidrag för honom o de e inte direkt ungdom :-)
de har o göra m hur länge som man varit arbetslös..
dubbla arbetsgivaravgiften får de tillbaka vilket är ca 62 % av lönen som den anställde får..
min chef får det i drygt 1,5 år för mig

Avatar Fallback

Re: Förare till H8

Jakob_Patring  
#104777
micke1982 skrev:svar till jakob...
det gäller inte bara ungdommar med bidraget...
en kompis till mig är 40 år o de får bidrag för honom o de e inte direkt ungdom :-)
de har o göra m hur länge som man varit arbetslös..
dubbla arbetsgivaravgiften får de tillbaka vilket är ca 62 % av lönen som den anställde får..
min chef får det i drygt 1,5 år för mig


Oj, det var mer än jag visste! :oops:
Ber så hemskt mycket om ursäkt för bristande information. Men gäller det alltså i hela 1,5 år? Jag trodde att det var kortare period.

Avatar Fallback

Re: Förare till H8

micke1982  
#104788 de gäller under lika lång tid som du varit arbetslös men varje beslut tas på 1 år i taget sen får arbetsgivaren lämna in ny ansökan igen

Avatar Fallback

Re: Förare till H8

Walfridsson  
#104810
masterchief skrev:Visst är det drömmen att hitta en som producerar direkt 8)
Men finns bara viljan att lära sig brukar farten komma vartefter.
Själv köpte jag en Rottne2004 utan att ens ha kört skördare innan...
Snacka om att man undrade vad man gett sig in på :???: :lol:


jaså ja det var ju litte vågat att köpa bara så där bara..

Användarvisningsbild

Re: Förare till H8

masterchief  
#104828 Hade körningen, sedan anställde man en van förare på direkten, på så sätt fick man lite andrum att lära upp sig 8)

Avatar Fallback

Re: Förare till H8

Walfridsson  
#104915
Jakob_Patring skrev:Jag har nu kört skördare i en månad på Färna Utbildning Skog, en H-8. Jag blev först vansinnig på niveleringen eftersom jag inte kunde hänga med i början. Men nu sitter det lite i medvetandet. Kan man köra en beståndsgående skördare, så kan man köra vad som helst, enligt mig.

ETT TIPS TILL DIG SOM SÖKER FÖRARE!
Leta reda på en arbetssökande som går under ungdomsgarantin. Då betalar du bara en del av lönen och staten står för resten. Dem exakta siffrorna har jag inte i huvudet, men vad jag har hört så är det en betydande summa. Hör med AMS angående det.




det där med att ta någon så åå låta staten betala är nog en bra idé´om man har tiden på att utbilda då åå så men nu är det så att det är inget för mig så att säga...

Avatar Fallback

Re: Förare till H8

Walfridsson  
#104917
masterchief skrev:Hade körningen, sedan anställde man en van förare på direkten, på så sätt fick man lite andrum att lära upp sig 8)


jaja det var nog en bra idé´hörre du hehe

Avatar Fallback

Re: Förare till H8

Torpet  
#106044 Är intreserad av att köra H8
Men saknar vana men har en stor vilja.

Avatar Fallback

Re: Förare till H8

Walfridsson  
#165669 Söker en förare till beståndsgånende skördare Rottne .Du är socialtlagt, självgående och har mekkundskaper, driven och ser skogen som framtiden.
arbetsområde är södra södermanland och norra östergötaland.

Avatar Fallback

Re: Förare till H8

sködarförare  
#165946 Det var en entreprenör i Hälsingland som anställde en ung arbetslös kille från Ljusdalstrakten.
I efterhand fick han reda på att han kunnat få bidrag för killen o då sa han upp han är det sånna entreprenörer vi ska ha i Sverige som är bidragsberoende det tycker då inte jag iallafall.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).