Traktorer och processorer

NIAB 5-15B problem

6 inlägg 4436 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

NIAB 5-15B problem

skogspojken  
#104716 Hej jag har en NIAB 5-15B -97 och spaken till utskjutet har en tendens till att hänga sig i sitt yttersta läge (spaken) och jag vet inte vad det beror på! kom plötsligt! kan man vara tvungen att byta sektionen i paketet ??



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: NIAB 5-15B problem

ulfgustav  
#104759 Min första tanke är att du har skrot som vandrar runt i systmet.
Hur är det har du bytt filter mm.??

Avatar Fallback

Re: NIAB 5-15B problem

skogspojken  
#104766 ja och det är ju bara just den spaken och vi har haft isär paketet och bytt t.ex o-ringarna mellan sektionerna så inte luft kommer in nånstans.

   TS
Avatar Fallback

Re: NIAB 5-15B problem

ulfgustav  
#104786 Hej
Eftersom det är ett sektionsbyggt paket så är det väldigt viktigt med jämt och rätt åtdragningsmoment på dragstängerna.
Har du varit ut med sliden och studerat denna? något tecken på skada? Normalt sett så en liten skada på sliden kan indikera en större skada i huset eftersom sliden är härdad men inte huset.
Nästa förslag är att ta bort spaken och fjäder paket på sliden och rör sliden fram och tillbaka i loppet känns det kärvningar någonstans?
En absolut sista åtgärd innan man byter sektion är att rotera sliden så att ev kärvningar försvinner, kan innebära att interna läckaget på sliden ökar men du slipper kärvningar

Avatar Fallback

Re: NIAB 5-15B problem

skogspojken  
#105299
ulfgustav skrev:Hej
Eftersom det är ett sektionsbyggt paket så är det väldigt viktigt med jämt och rätt åtdragningsmoment på dragstängerna.
Har du varit ut med sliden och studerat denna? något tecken på skada? Normalt sett så en liten skada på sliden kan indikera en större skada i huset eftersom sliden är härdad men inte huset.
Nästa förslag är att ta bort spaken och fjäder paket på sliden och rör sliden fram och tillbaka i loppet känns det kärvningar någonstans?
En absolut sista åtgärd innan man byter sektion är att rotera sliden så att ev kärvningar försvinner, kan innebära att interna läckaget på sliden ökar men du slipper kärvningar


har köpt ny ventil sektion nu =)

   TS
Avatar Fallback

Re: NIAB 5-15B problem

Naders  
#105339 Blev det en dyr historia?

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar