Socialt (mer om oss)

Historien bakom ditt alias på skogsforum

150 inlägg 67863 visningar 45 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Historien bakom ditt alias på skogsforum

Jerpa  
#96050 Min kompis farsa började ropa på mig med Jerpa. Då var jag nånting på 10 år. Nu 20 år senare med flytt inräknat bor jag granne med denna farsa. Jag har även Jerpa som tilltalsnamn för det mesta, även min fru säger Jerpa. Knappt jag lyssnar till mitt vanliga namn. ;)

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Historien bakom ditt alias på skogsforum

GremoNiclas  
#96051 Kör Gremo, heter Niclas... :surp:

Avatar Fallback

Re: Historien bakom ditt alias på skogsforum

BM 35  
#96085 BM 35= Bolinder Munktell 35 Fanns en sån på gården då jag var liten skulle vilja ha en igen mest för att dom låter så gott?

Köpp en då tänker ni,,,,Jo men jag har ju redan två traktorer och bara bruk för en=) gillar gamla traktorer så därför är den kvar en MF 35

Användarvisningsbild

Re: Historien bakom ditt alias på skogsforum

finskpinne  
#96090 Mitt namn är lite inspirerat av den gamla serien "Tratten och Finkel". Dessutom tyckte jag att det var passande eftersom jag är finsk och sysslar med "pinnar" dagarna i ända!

Avatar Fallback

Re: Historien bakom ditt alias på skogsforum

Ivarsson135  
#96092 Jag heter Ivarsson i efternamn och vi har en mf 135 hemma som vi använder till det mesta hemma på gården.

Användarvisningsbild

Re: Historien bakom ditt alias på skogsforum

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#96229 Mitt alias är första halvan av firmanamnet, det andra är skogsvård, inte speciellt spännande men lätt att komma ihåg iaf :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Historien bakom ditt alias på skogsforum

Skotartjejen  
#96305 Mitt alias kom till av den enkla anledningen att jag kör skotare och är tjej = Skotartjejen

Avatar Fallback

Re: Historien bakom ditt alias på skogsforum

getost91  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#96391 Det blev getost91 för att jag fick getost det som förslag när vi skulle skaffa hotmail i högstadiet. Därav föll det sig naturligt att heta så här också. Och så är jag 91a

Avatar Fallback

Re: Historien bakom ditt alias på skogsforum

zeetorg  
#96489 Jag hittade på zeetorg när jag skulle skaffa konto på yuotube och mina "förstaval" var upptagna. Sedan fick det följa med hit eftersom det var lätt att komma ihåg och det är lättsamt att heta lika överallt.

Avatar Fallback

Re: Historien bakom ditt alias på skogsforum

Leatherface  
#96492 Texas Chainsaw Massacre, Motorsågs massakern, Leatherface... 😈 😈 😈 :surp: :???: :wink: :grin:

Användarvisningsbild

Re: Historien bakom ditt alias på skogsforum

Skogstomte  
#96521 Inget konstigt, "Skog" ger ju sig självt och "tomte" känner man sig som allt som oftast... Skogstomte fick det bli.

Användarvisningsbild

Re: Historien bakom ditt alias på skogsforum

Pidden  
#102089 Pidden har jag kallats sen jag var liten, Det var min kära mor som gav mig det smeknamnet när jag var två-tre år, sen dess har dom flesta kallat mig för Pidden, Använder det när jag ska presentera mig för folk på diverse festligheter och även vid svarande i telefon (Ah, Pidden!)

Peter är förnamnet :D

Användarvisningsbild

Re: Historien bakom ditt alias på skogsforum

skogsrået  
#102133 vad ett skogsrå egentligen är vet väl kanske de flesta-

Skogsrået lever långt inne i de Svenska skogarna
(för min del handlar de norrbottniska skogarna)
hon är den vackraste av kvinnor(nja..i mörker kanske )
Hon har många namn, som Huldra, Skogsfru, men det vanligaste är Skogsrå. Som hennes namn antyder är det hon som "råder" över skogen
(o hemma..hade man hoppats)
och de vilda djuren är hennes boskap.
(även de tama kommer jag väl sams med)
Skogsrået hjälper dem som behandlar henne väl.
(självklart-gör inte alla så??)
För en jägare gäller det att alltid hålla sig väl med rået för att få god jaktlycka. Han kan till exempel låta henne smaka ur matsäcken. Då kan han få hennes tillåtelse att skjuta hennes boskap. Ja, då kunde hon till och med leda bytet i hans väg.
Skogsrået kan förvränga synen på folk och ändra skepnad från den mest undersköna kvinna till den mest vedervärdiga varelse.
(något som händer varje morgon när man ser sig själv i spegeln)
Tittar man närmare kan man se att hon har svans och att hennes rygg är en rutten trädstam.
(fullt så illa har det inte blivit...än)
Skogsrået skäms faktiskt över sin svans
(självklart)
genom att gripa tag i den och hålla henne ifrån sig kan man rädda både kropp och själ! Men det är naturligtvis mycket farligt, ett skogsrå är mycket hämndgirigt och kommer alldeles säkert tillbaka när man sover.
(det kan man aldrig veta) :surp:

Har alltid intresserat mig för naturen o dess småfolk,vättar,skogsrå´n och andra knytt.
Egentligen heter jag ju Agneta-men det låter inte lika kul....har iallafall två trädslag i mitt efternamn att "skryta" med :lol:

Användarvisningsbild

Re: Historien bakom ditt alias på skogsforum

stegmaster  
#102168
skogsrået skrev:Egentligen heter jag ju Agneta-men det låter inte lika kul....har iallafall två trädslag i mitt efternamn att "skryta" med :lol:

Nå. För en Norrman som var ungdom när ABBA var på höjden, så tycker jag Agneta låter riktig kul. :wink:

Användarvisningsbild

Re: Historien bakom ditt alias på skogsforum

Sågen 78:01  
#103672 Mitt alias är Sågen 78:01 och kommer från att tomterna där jag växte upp hade beteckning Sågen (och sedan 78:01 för min ålder så det ser ut som en fastighetsbetckning).

Tyckte det passade eftersom det är så kul att såga :)

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).