Skördare

(H)julklapp till firman kanske? (Olofsfors Rosa Bandet)

6 inlägg 9916 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

(H)julklapp till firman kanske? (Olofsfors Rosa Bandet)

Lill Junior  
#103416 Lämplig julklapp till firman?
Olofsfors tillverkar band till skogsmaskiner i rosa färg som auktioneras ut till högstbjudande, pengarna går sedan till cancerforskningen.

http://www.eco-tracks.com/default.aspx?id=6111&ptid=4753



   TS
Användarvisningsbild

Re: (H)julklapp till firman kanske?

Kse  
#103426 Ja det skulle vara för den goda sakens skull då.

Användarvisningsbild

Re: (H)julklapp till firman kanske?

trilla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#103457 Nä dra åt skogen va coolt. Klart man ska ha rosa band. Jag förstår inte riktigt om de skänker hela slanten till rosa bandet eller bara en del. Men det passar sådär halvbra mot en röd valmet... Till vilken färg passar rosa bäst av skogsmaskinerna? Kanske en grå ponsse?

Användarvisningsbild

Re: (H)julklapp till firman kanske?

Lill Junior  
#103535 Varför inte mot en baby blå rottne? =)

   TS
Användarvisningsbild

Re: (H)julklapp till firman kanske? (Olofsfors Rosa Bandet)

Fredrik Reuter  
#455794 Olofsfors går idag ut med information om att deras kampanj med rosa färgade band nu bidraget med 500.000 sek till cancerforskningen.

Mer info:
I november ropade Jonas Skyttmo hem rosa band från Olofsfors på en auktion till förmån för cancerforskning. Nu är de monterade och redo att göra entré i skogen.
– De är väldigt rosa, säger han med ett efterföljande skratt.

Olofsfors har sedan sju år tillbaka auktionerat ut rosafärgade skogsband i samband med Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj. Sammanlagt har auktionerna inbringat drygt en halv miljon kronor, som oavkortat gått till cancerforskning.
– Det var en av våra säljare som kom på idén från första början. Vi säljer ju band så kopplingen är klockren. Företagsledningen gillade omedelbart idén och bestämde att vi skulle stötta forskningen kring bröstcancer. Auktionen har blivit riktigt populär med åren, säger Kjell-Erik Åström, regionchef för band i Sverige.
Den senaste auktionen hölls i november när SMF Skogsentreprenörerna hade årsstämma. Det var då som Jonas Skyttmo, grundare och ägare till Skyttmos Skogsentreprenad i Östersund, ropade hem bandparet.
– Det går bra för vårt företag och när det då dyker upp en möjlighet att göra en god gärning, tycker jag nästan att det är ens skyldighet att göra det, säger han.

De rosa banden från Olofsfors levererades till Skyttmos Skogsentreprenad i april och i början av maj monterades de på företagets nya Komatsu. För att banden ska matcha riktigt snyggt med varandra fick Jonas även det andra paret målat i rosa.
– Olofsfors har bra band med hög kvalitet. Det är därför som jag använder dem och har gjort så i många, många år. Jag har nog köpt 100 ton band av Olofsfors, säger han.
Jonas Skyttmo startade företaget 1986 och har verksamhet inom slutavverkning, gallring och markberedning. Det som började med en skördare och en skotare har i dag vuxit till åtta större maskiner och 15 anställda.
– För att vara i den här branschen går det bra för oss. Vi omsätter 20–21 miljoner, vilket är i det övre mellanskiktet. I Jämtland är vi en av de större aktörerna, säger han.


Bild

Användarvisningsbild

Re: (H)julklapp till firman kanske? (Olofsfors Rosa Bandet)

Fredrik Reuter  
#478346 Omgång nummer 8 startas nu i Olofsfors insamling till kampen mot bröstcancer.
Detta är är det ett par rosa-färgade ECO-Track band som auktioneras ut, värdet är drygt 85.000 kronor.

http://news.cision.com/se/olofsfors/r/s ... s,c2376536

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).