Små skogsmaskiner och övriga maskiner

grus i maskineriet

5 inlägg 2235 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

grus i maskineriet

anersimyra  
#102385 Jaha då var det beställt en sportsman 800 EFI-2010.Men ve och fasa,på ett polarisforum talas det om att transmissionen låter som en stenkross?.Minst två ägare beskrev detta på sina nya maskiner.En annan forumskribent hade kännedom om minst 10 (TIO) personer som provkört och avstått från köp då transmissionen lät som en stenkross på 2010 års modeller.Dylika problem borde ha uppmärksammats av polaris och lett till produktions och säljstopp.ÅF i landet borde ha uppmärksammat diskussionen och kommit med kommentarer! eller?
Mvh Anders



   TS
Avatar Fallback

Re: grus i maskineriet

nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#102398 jag har en bekant som haft en 700 tror jag, sen ny, men ändå några år... å även den lät illa från början, så han åker Honda idag å kommer inte att kolla på nån mer polaris

Användarvisningsbild

Re: grus i maskineriet

halvproffs  
#102399 Har själv en 450 Polaris-06. Är väl som att jämföra med en Belarus traktor eller var jag dum mot Belarus nu....... :?:

Användarvisningsbild

Re: grus i maskineriet

anersimyra  
#102480 ok men vad är det som låter "illa"

   TS
Avatar Fallback

Re: grus i maskineriet

nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#102484 Hmmm, min bekanta snacka nått om att kardanen till bakaxeln går som ett z:a... så att det väsnas i knutarna? men ja vet inte alls;)

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).