Före och efter jobbet

Utbildning?

11 inlägg 6681 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Utbildning?

#Pontus#  
#100850 ähh... skulle ändra lite men då försvann alting istället ? :sad:

komm inte ihåg vad jag skrev men nån som vet nån utbildning för skotare och skördare?


Senast redigerad av #Pontus# mån 08 nov 2010, 19:12, redigerad totalt 1 gång.

   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Utbildning?

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#100857 Kan inte hjälpa dig med det du frågar om, men du visar då på intiativkraft och kreativitet för att utvecklas vidare. Har man det så kan man komma långt, lycka till! :smile:

Användarvisningsbild

Re: Utbildning?

Pidden  
#100876 Säger som Uvskogen. :), Annars kan ju ett alternativ eventuellt vara att söka till Kvalificerad Yrkesutbildning - Skogligt basår. Finns bland annat i Värnamo. Man kan ju altid testa. Lycka till.

Användarvisningsbild

Re: Utbildning?

#Pontus#  
#100937
Uvskogen skrev:Kan inte hjälpa dig med det du frågar om, men du visar då på intiativkraft och kreativitet för att utvecklas vidare. Har man det så kan man komma långt, lycka till! :smile:


tackar! :grin:

Pidden skrev:Säger som Uvskogen. :), Annars kan ju ett alternativ eventuellt vara att söka till Kvalificerad Yrkesutbildning - Skogligt basår. Finns bland annat i Värnamo. Man kan ju altid testa. Lycka till.


okej ska höra av mej till dom! verkar dock som att dom ha börjat terminnen redan så då måste jag nog vänta i ett år om jag få gå där! :-?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Utbildning?

skogsrået  
#101775 är du arbetslös o har du isåfall varit det länge-jag har precis börjat en ettårig skogsmaskinsförarutbildning här uppe i Kalix(norrbotten) .Om du är beredd att flytta finns nog en chans att komma in.Det droppar fortfarande in elever så än är det inte försent att börja-det finns möjlighet att skräddarsy utbildningen..antingen som maskinförare eller som skogsvårdsentreprenör om man hellre vill det.RIng o kolla omgående om du känner för det.
prova att kontakta utbildningsansvarig om du vill .Han heter Sture Lindfors

sture.lindfors@kalix.naturbruksgymn.se eller 070-606 8075

Användarvisningsbild

Re: Utbildning?

#Pontus#  
#102093
.....prova att kontakta utbildningsansvarig om du vill .Han heter Sture Lindfors


Har mailat till han men har inte fått nått svar än ! :smile:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Utbildning?

skogsrået  
#102134 lycka till!

Avatar Fallback

Re: Utbildning?

micke1982  
#102373 om du är arbetslös och inskriven på arbetsförm så gå in till dom så hjälper de dig m en utb finns värnamo och i färna utanför skinnskatteberg tel dit är 0702000210 jan heter han som är ansvarig för den utb.
mvh micke

Användarvisningsbild

Re: Utbildning?

#Pontus#  
#102443
micke1982 skrev:om du är arbetslös och inskriven på arbetsförm så gå in till dom så hjälper de dig m en utb finns värnamo och i färna utanför skinnskatteberg tel dit är 0702000210 jan heter han som är ansvarig för den utb.
mvh micke


Tack för svar! , har vare till AF och är inskriven men man måste vänta i 3 månader inan ens dom kan göra nånting ?! , som exempel utbildningen i kalix fick jag komma in på om de gick via AF ,men då måste jag ha vare inskriven i 3 månader inan dom kan fixa så jag få gå där! och jag måste vänta i 2 månader till för att ha vare inskriven i 3 månader och då äre för sent att börja nån utbildning ! .. hur dumt som hällst om du frågar mig!! :sad:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Utbildning?

skogsrået  
#102881 trist att höra. Men vi har just nu en kaos situation på skolan så jag vet inte hur fortsättningen kommer att bli. 17 elever -alla kommer att läsa maskinförarinriktningen..vi lånar för tillfället ungefär 4 skotare av gymnasiets elever...o får köra endast en-2 timmar på en vecka!!! Snart tar gymnasieskolan igen sina maskiner för att själv använda dom fullt ut..då blir vi utan maskiner...vi har blivit lovade EN äldre skotare o EN äldre skördare..men fortfarande efter 6 veckor i skolan har inga dykt upp...o hur ska vi lära oss något när vi bara har en maskin att köra??????
krismöte i morgon med ledningen...jag är klass representant o kommer inte vara nådelig med mina ord..kommer att grilla lärare,rektor o arbetsförmedling i morgon o fråga vad de sysslar med egentligen..ett under måste ske annars är skolan en total flopp....trist med tanke på att det här är absolut sista utbildningen som arbetsförmedlingen "kostar på mig" har de sagt... :(
även trist eftersom tanken med utbildningen var god..men något har hänt som gör att resurser inte släpps till..då är det inte heller lätt att göra en bra utbildning....speciellt om maskinparken består av "osynliga" maskiner.

Användarvisningsbild

Re: Utbildning?

#Pontus#  
#102949
skogsrået skrev:trist att höra. Men vi har just nu en kaos situation på skolan så jag vet inte hur fortsättningen kommer att bli. 17 elever -alla kommer att läsa maskinförarinriktningen..vi lånar för tillfället ungefär 4 skotare av gymnasiets elever...o får köra endast en-2 timmar på en vecka!!! Snart tar gymnasieskolan igen sina maskiner för att själv använda dom fullt ut..då blir vi utan maskiner...vi har blivit lovade EN äldre skotare o EN äldre skördare..men fortfarande efter 6 veckor i skolan har inga dykt upp...o hur ska vi lära oss något när vi bara har en maskin att köra??????
krismöte i morgon med ledningen...jag är klass representant o kommer inte vara nådelig med mina ord..kommer att grilla lärare,rektor o arbetsförmedling i morgon o fråga vad de sysslar med egentligen..ett under måste ske annars är skolan en total flopp....trist med tanke på att det här är absolut sista utbildningen som arbetsförmedlingen "kostar på mig" har de sagt... :(
även trist eftersom tanken med utbildningen var god..men något har hänt som gör att resurser inte släpps till..då är det inte heller lätt att göra en bra utbildning....speciellt om maskinparken består av "osynliga" maskiner.


De lät ju inge bra! =/
Senast redigerad av #Pontus# ons 13 okt 2010, 01:21, redigerad totalt 1 gång.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar