Skotare

Olsberg kran spakar

8 inlägg 6337 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Olsberg kran spakar

pera  
#101793 Har en maskin med olsbergspakar som det börjar att bli dålig kontakt i. Är det någon som vet om det går att renovera och i så fall var eller hos vem



   TS
Rottne skotare
Avatar Fallback

Re: Olsberg kran spakar

erik-250  
#101930 Hej! Du skulle ju kunna höra med Olsbergs i Eksjö, de kanske har kvar saker till dom spakarna eller om dom till och med gör dom än. Har sj haft dom spakarna i en 8335 för några år sedan hade då problem med att de blev ofta fukt i dem.
Lycka till !

Avatar Fallback

Re: Olsberg kran spakar

pera  
#102056 Jag ringde till Olsbergs idag,där säljer dem inga delar utan hänvisade till återförsäljare i Floby.En ny spak kostade 7000 kr.Tack för hjälpen.

   TS
Avatar Fallback

Re: Olsberg kran spakar

Mickev  
#102063 Men fråga om dom går att renovera upp.
Hos oss är det parker spakar i alla kranar och dom kan man skicka in för att få renoverade vilket blev betydligt billigare än att köpa nya eller utbytes.

Avatar Fallback

Re: Olsberg kran spakar

pera  
#102223 Dom går inte att renovera sa de på Olsbers

   TS
Avatar Fallback

Re: Olsberg kran spakar

Famag  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#102234 Lyssna med Wii verkstaden i Ockelbo, de har mycket beg delar till skogsmaskiner.
Finns också en firma i Jämtland som skrotar maskiner, mins inte namnet. kan ta reda på det om så behövs.

Avatar Fallback

Re: Olsberg kran spakar

ulfgustav  
#102255 Spakarna går sannolikt att renovera såvida att det inte blivit kortslutning eller annat problem med elektroniken, jag har för mig att den var ingjuten. Vänd dig till en mindre bilelektrisk eller elektronik företag.

Företaget som Famag inte minns namnet på är Stigs Maskin i Lit.
De skrotar mycket maskiner och har mycket delar

Avatar Fallback

Re: Olsberg kran spakar

pera  
#102277 De hade bytt ingjutningsmassa och det var därför att det inte gick att renovera sa dom,
ska prova att ringa till Stigs Maskin . Tack för hjälpen

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).