Skördare

Ponsse Bear med C6 kran.

16 inlägg 10027 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Ponsse Bear med C6 kran.

Ponsse  
#100076 Hallå! Jag undrar om någon här på forumet har något att berätta om Ponsse Bear med den nya glidbomskranen C6, någon som provkört eller något.. Nån som kan berätta hur den är ? :) Ha det king, tjingeling



   TS
Avatar Fallback

Re: Ponsse Bear med C6 kran.

elephant  
#100172 Va och kolla på en sådan förra veckan såg väldigt bra ut så nu har vi beställt en :)

Avatar Fallback

Re: Ponsse Bear med C6 kran.

Ponsse  
#100260
elephant skrev:Va och kolla på en sådan förra veckan såg väldigt bra ut så nu har vi beställt en :)

Det var som fan Elephant ! :) Då vill vi se bilder och höra mer om den när den kommer :D Vi är rätt sugna på en Bear när vi ska byta Ergon, och då skulle det ju va lite skönt med en C6, så den blir någorlunda normal och flytta.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Ponsse Bear med C6 kran.

Skog  
#100351 Det sitter en hållare i bak som man ställer aggregatet i när man transporterar den såg jag, men när man trailade den så kunde man ej ha den där för den blev för hög. Annars ser den bra ut bara som en förväxt Ergo
Skulle visst vara stark som f-n i kran, Niklas S lär väll få sin snart, då lär den väll bli ordentligt testad

Avatar Fallback

Re: Ponsse Bear med C6 kran.

Ponsse  
#100372
Skog skrev:Det sitter en hållare i bak som man ställer aggregatet i när man transporterar den såg jag, men när man trailade den så kunde man ej ha den där för den blev för hög. Annars ser den bra ut bara som en förväxt Ergo
Skulle visst vara stark som f-n i kran, Niklas S lär väll få sin snart, då lär den väll bli ordentligt testad


Jaha. Jo stark i kran kan jag tänka mig att den är. Riktigt slutavverkare :wink:

   TS
Avatar Fallback

Re: Ponsse Bear med C6 kran.

zeaflower  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#100655 de finns inga bilder eller info än eller?

Användarvisningsbild

Re: Ponsse Bear med C6 kran.

Skog  
#100690 Den som ligger på live mms är en Bear med C 6 men det blev en taskig bild :oops:

Avatar Fallback

Re: Ponsse Bear med C6 kran.

dexter  
#100691
Ponsse skrev:
Skog skrev:Det sitter en hållare i bak som man ställer aggregatet i när man transporterar den såg jag, men när man trailade den så kunde man ej ha den där för den blev för hög. Annars ser den bra ut bara som en förväxt Ergo
Skulle visst vara stark som f-n i kran, Niklas S lär väll få sin snart, då lär den väll bli ordentligt testad


Jaha. Jo stark i kran kan jag tänka mig att den är. Riktigt slutavverkare :wink:


riktig slutavverkare?! den slukar allt i sin väg! :grin:

Avatar Fallback

Re: Ponsse Bear med C6 kran.

Ponsse  
#100935
dexter skrev:
Ponsse skrev:
Skog skrev:Det sitter en hållare i bak som man ställer aggregatet i när man transporterar den såg jag, men när man trailade den så kunde man ej ha den där för den blev för hög. Annars ser den bra ut bara som en förväxt Ergo
Skulle visst vara stark som f-n i kran, Niklas S lär väll få sin snart, då lär den väll bli ordentligt testad


Jaha. Jo stark i kran kan jag tänka mig att den är. Riktigt slutavverkare :wink:


riktig slutavverkare?! den slukar allt i sin väg! :grin:

Ja jag menar det Dexter, 1470in kan ju kasta sig i väggen ;) (Säger det bara för att reta 1470i piloterna) :roll:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Ponsse Bear med C6 kran.

Skog  
#101736 Lite bilder att kolla på dock bara ftån mobilkamera

Avatar Fallback

Re: Ponsse Bear med C6 kran.

Ponsse  
#101816
Skog skrev:Lite bilder att kolla på dock bara ftån mobilkamera

Dom bilderna har jag längtat efter :) Intressant och se

   TS
Avatar Fallback

Re: Ponsse Bear med C6 kran.

UFO  
#102094 Se och lär!
:surp:

Avatar Fallback

Re: Ponsse Bear med C6 kran.

Ponsse  
#102115
UFO skrev:Se och lär!
:surp:

UFO!!! DIG MÅSTE JAG SNACKA MERA MED :D Har väntat länge på en film faktiskt ^^ Är den nå stark i kranen eller? :) Tänkte om dom hade sänkt ifrån 255 kNw (Stavning?) till nått annat? Och hur är den och flytta på ett vanligt dunderbygge?

   TS
Avatar Fallback

Re: Ponsse Bear med C6 kran.

UFO  
#102151 Kyllä!

Jo! Man sitter och lyfter fullvuxenskog rakt upp från stubben utan problem bara för att man kan..!?(Vuxenskog=BHD över 55cm) Kan jämnföras med en Gallringsskördare i klengallring Allting bara flyter på.
Hjulbasen är längre en Ergon, det kan ställa till problem på ett dunder om maskin inte kommer ned med alla hjul.

Användarvisningsbild

Re: Ponsse Bear med C6 kran.

Skog  
#102240 Jaha, nu har sveriges tokigaste smålänning fått sin maskin med :surp: lär de väll minska av bra på skogen i Småland

Ponsse; Är farsans bil som är med på korten, blir ca 4,40 om man fäller ljus rampen

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).