Socialt (mer om oss)

Att må bra

11 inlägg 4326 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Att må bra

Tall  
#101649 Har idag kört ett heldags pass i skogen ,det blev lite slutavverkning och gallring.Vad bra man mår av detta.



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Att må bra

axwell  
#101652 Nä, nu får man skämmas och må dåligt.
Prognosen sade regn hela dan, lämplig "aktivitet" inköp.

Men igår blev det en massa inversfläckar inför granplantering och dessutom påbörjat traktorväg genom blötmark, allt med minitraktorgrävaren Yanmar.

Det fick mig att må bra !

Avatar Fallback

Re: Att må bra

Tall  
#101653 Det är det lilla som gör det!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Att må bra

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#101679
Tall skrev:Har idag kört ett heldags pass i skogen ,det blev lite slutavverkning och gallring.Vad bra man mår av detta.


Underbart! min tur kommer i morgon - gallring hela dagen :grin:

Användarvisningsbild

Re: Att må bra

Skogshuggarn  
#101698 Alltid bra att få "svetta upp sig".

Var och "testcyklade" (arbets EKGáde) för ett tag sedan, och fick där veta att jag hade kondition som om jag vore 14 år yngre än aktuell ålder, och det har jag mestadels skogen att tacka för.

Användarvisningsbild

Re: Att må bra

totte  
#101712 Jag har hämtat posten. 8)

Avatar Fallback

Re: Att må bra

macke  
#101972 Idag mår jag bra för äntligen har vi börjat dikesrensa och vattnet rinner utav bara ..........
som sagt det är det lilla som gör det.

Användarvisningsbild

Re: Att må bra

masterchief  
#101975 Jag körde färdigt den klena förstagallringen i fredags, så nu slipper man pressen att hålla F9an med virke då jag ska köra sistagallring framöver.....
Det mår man bra av 8)
Annars var jag ute en sväng med unghunden idag,,,det är en annan form av livskvalitet som gör att man mår toppen...

Användarvisningsbild

Re: Att må bra

Sweden-viking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#101995 Helgens bravader:
Har röjt upp en basväg för traktorn ca 400m i sämre skogen, och röjt lite runt om.
Men fick in en vass smal stubb ända i bakdäcket när jag skulle köra hem, så det blev heltomt. Funderade om jag skulle lämmna traktorn, men det började skymma så jag bestämde mig för att köra hem ca 500m i skogen (basväg sedan ca 5-6km på grusväg skogsbilväg, slutligen ca 3km i skogen över en åker.
Däcket var hel tomt och bakdäcket låg som en gummislang platt under fälgen när jag körde dessutom hadde jag ett mindre last med ved på kärran också.
Var helt säker på att det blir nog bara slarver av bakdäcket innan jag är hemma.
Men helt otroligt när jag på morgonen efter hissar upp traktorn och inspekterar däcket ser det någorlunda helt ut.
Detta är ett äldre Good Year däck säkert från 50-60 talet men det verkar vara bra kvalitet i dom däcken. Visserligen lite torrsprickor men, ska till gummiverkstan i morrn med däcket får väl höra vad de säger...

Sen spikade jag ca 16kvadrat fasadpanel på vår skogs-/sommar-stuga, men det blev 3st panelbräder för lite.
Får fixa fler på lunchen på måndag osså däcket mm...

Lite mör i mellangärdet.... :o :wink:

Användarvisningsbild

Re: Att må bra

Pidden  
#102025 Landade hemma i Kyrkhult efter en helg med flickvännen hos min syster och hennes sambo. Helgen var trevligt och mycket trevligt folk träffade man och sånt mår man bra av. men allra bäst mår man när man kommer hem på hemmaplan! :D

Användarvisningsbild

Re: Att må bra

Kjell S  
#120731 Ljuset väcker mig sakta,
hundfaen bara snarkar.
Istället för att vakta?!
Mot morgonkaffet det barkar..

Det är nu man känner sig som allra sämst...

Masar mig iväg för att såga,
jag och fåglarna slår en drill.
Ska jag verkligen våga?!
Sågen morrar och det går som jag vill..

Det är nu man mår som allra bäst...

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).