Före och efter jobbet

då var riksdagsvalet 2010 över......

33 inlägg 9769 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: då var riksdagsvalet 2010 över......

axwell  
#101366 Sidan har ju varit kapad, även personer som har gått in för att få info har betraktats som medlemmar!

Lite överdrivet kanske men "oskyldiga" har fått sina adresser utlämnade.

Känn dig åsiktsregistrerad??

Elmia
Avatar Fallback

Re: då var riksdagsvalet 2010 över......

Hybridasp  
#101400 Löjeväckande!

Håll dina vänner nära men dina fiender närmare tror jag ordspråket var!! ;)

Användarvisningsbild

Re: då var riksdagsvalet 2010 över......

The Boxer  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#101410 Vill först påpeka at jag ICKE säger ICKE hyser några som helst sympatier för SD.

Dock verkar det som att de 7 övriga partier ingår i makt -oligopolet är livrädda för att någon ska komma och klampa runt i deras sandlåda [-( %-( , där man pissat in sitt revir när det blir val vinner eller förlorar man några procent hit eller dit får en stund vid köttgrytorna och åker ut igen

Dessutom tror jag att de etablerade partierna och det övriga PK samhället gjort SD en jätte tjänst genom att konsekvent vägra debattera deras frågor, har man någon åsikt alls om det är man per definition rasist m.m.


såg på aktuellt förut med Ian W. + "Vet Bästerberg" Där sa Bengan nåt tänkvärt ❗️

Jag hatar dina åsikter -men är beredd att dö för din rätt att uttrycka dom!

Tänkvärt i den lokala svenska ankdammen...

Avatar Fallback

Re: då var riksdagsvalet 2010 över......

foton  
#101421 Det är väll inte konstigt att SD får några prosent så många valarbetare som dom haft i Rosengården och liknande ställen. Varje natt som det brinner några bilar eller någon kastar sten mot brandkåren eller ambulans, så tillkommer alltid några röster. Jag har ett tips till SD nästa val att dom i nästa valmanifest skall lova att införa demokrati där alla röster är värda lika mycket.

Avatar Fallback

Re: då var riksdagsvalet 2010 över......

Hybridasp  
#101427 Lite intressant vinkel som någon påpekade på ett annat ställe i www etern.



Uppd. Hittade genom ngon annan två till. Inte blir jag förvånad över att SD går framåt.



Avatar Fallback

Re: då var riksdagsvalet 2010 över......

Hybridasp  
#101432 Fem kirurger sitter och diskuterar vilka patienter som är de bästa att ha på operationsbordet.

Den förste kirurgen säger: "Jag vill helst ha revisorer på mitt operationsbord, för när man öppnar dom är allting numrerat."

Kirurg nummer två svarar: "Visst men du skulle pröva elektriker, allting i dem är färgkodat."

Den tredje kirurgen säger då: "För min del tycker jag att bibliotekarier är bäst, hos dem är allting i bokstavsordning."

Fjärde kirurgen stämmer in: "Nä, det bästa som finns är byggnadsarbetare". De killarna förstår det blir lite grejer över och dom är vana vid att jobbet tar längre tid än avtalat.

Men den femte kirurgen fick dem alla att tystna med följande tanke:
"Ni har fel allihop". Dom som är lättast att operera är politiker."
De har inte mage till nåt, saknar stake, har inget hjärta, ingen hjärna och saknar fullständigt ryggrad. Dessutom finns det ingen som märker någon skillnad om jag låter huvudet och arslet byta plats.

Användarvisningsbild

Re: då var riksdagsvalet 2010 över......

stegmaster  
#101602 Läser i norska tidningar at det finns fler enn SD som vil in i riksdagen.
120 röster til Calle Anka(Donald Duck). :lol:
http://www.fvn.no/nyheter/utenriks/article795144.ece

Användarvisningsbild

Re: då var riksdagsvalet 2010 över......

totte  
#101607
stegmaster skrev:Läser i norska tidningar at det finns fler enn SD som vil in i riksdagen.
120 röster til Calle Anka(Donald Duck). :lol:
http://www.fvn.no/nyheter/utenriks/article795144.ece


Inget nytt, Kalle får röster varje val!

Avatar Fallback

Re: då var riksdagsvalet 2010 över......

Hybridasp  
#101615 Intressantare var ju då att de under onsdag och torsdag har tittat på hur man skulle kunnat förändra antalet ledamöter i utskotten så att man på det viset skulle kunna utesluta SD i utskotten samt hur man försökt förhindra att SD får ordförandeposten i något utskott. De har rätt till en ordförandepost i ett utskott, ut i från sitt mandat antal.

Det är vad jag kallar demokrati. Om du/ ni inte tycker som OSS så utesluter vi dig i stället.

Personligen så tycker jag att de som försöker sig på sådana odemokratiska utspel skall förpassas mycket mycket långt ut i det kalla. Oavsett i vilket sammanhang det gäller eller vilket parti de tillhör 😡

Nu var det väl V och MP som försökte sig på detta (så långt som jag är informerad) och det är ju förvånande. :roll: :roll:

Användarvisningsbild

Re: då var riksdagsvalet 2010 över......

Elias  
#101627 Det är ju moderaterna + social, som funderar på detta och egentligen är ju detta att sätta demokratin ur spel för att behålla sin MAKT. Det enda politikerna bryr sig om är MAKT, folket skiter de blanka fan i.

Personligen tror jag att om de genomför denna ändringen då kommer SD bara växa sig starkare och starkare tills nästa val.

Avatar Fallback

Re: då var riksdagsvalet 2010 över......

Hybridasp  
#101634
Elias skrev:Det är ju moderaterna + social,

Det var inte de som uttalade sig i radio i går i alla fall. De jag kommer ihåg var en kvinna inom MP och en man (kommer inte ihåg namnen pga att jag körde bil samtidigt) som har till uppgift att sätta samman utskotten eller något i den stilen. Sen Var det någon annan som hört uttalanden från V i samma fråga.

Du har garanterat rätt i att det enda det gör är misskrediterar politiker/ politiken och ökar SD mandat. Inte för att jag kommer att rösta på dem. Men för varje sak som denna så ökar resp minskar mitt stöd.

Nej en rejäl upprensning på Rosenbad och i riksdagshuset skulle göra susen. Sen skulle de tvingar att likt japanska politiker jobba på golvet 6mån om året. SÅ att de har någon arbetes relaterad grund att stå på. Minst ha 10 år i sammanhängande arbetslivserfarenhet och passerat 30år innan de ens skulle komma på tal för politik i avlönad form.

Samt följer de inte den demokratiska ordningen etc så skulle de förpassas till det kalla på livstid, oavhängt parti tillhörighet eller liknande.

Användarvisningsbild

Re: då var riksdagsvalet 2010 över......

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#101702 Lokalradion uppmärksammades det faktum att SD kommer att få rätt att utse nämndemän till tingsrätten och undrade om detta kunde urholka förtroendet för domstolsväsendet. Då svarade någon rättsprofet i Lund att det vore lämpligt att skrota systemet med de politiskt tillsatta nämndemännen i domstolarna.
/Niklas

Avatar Fallback

Re: då var riksdagsvalet 2010 över......

Flisaren  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#101985
The Boxer skrev:Vill först påpeka at jag ICKE säger ICKE hyser några som helst sympatier för SD.

Dock verkar det som att de 7 övriga partier ingår i makt -oligopolet är livrädda för att någon ska komma och klampa runt i deras sandlåda [-( %-( , där man pissat in sitt revir när det blir val vinner eller förlorar man några procent hit eller dit får en stund vid köttgrytorna och åker ut igen

Dessutom tror jag att de etablerade partierna och det övriga PK samhället gjort SD en jätte tjänst genom att konsekvent vägra debattera deras frågor, har man någon åsikt alls om det är man per definition rasist m.m.


såg på aktuellt förut med Ian W. + "Vet Bästerberg" Där sa Bengan nåt tänkvärt ❗️

Jag hatar dina åsikter -men är beredd att dö för din rätt att uttrycka dom!

Tänkvärt i den lokala svenska ankdammen...


såg på aktuellt förut med Ian W. + "Vet Bästerberg" Där sa Bengan nåt tänkvärt ❗️

Jag hatar dina åsikter -men är beredd att dö för din rätt att uttrycka dom!

Tänkvärt i den lokala svenska ankdammen...

Nu var det knappast Westerberg som sa det utan Maximilien de Robespierre under Franska revolution för över 200 års sen!

Demokrati är bra så länge man själv vinner på den!

Avatar Fallback

Re: då var riksdagsvalet 2010 över......

Nolltax AB  
#102243 Alla väntar på att Miljöpartiet byter fot.
Ponera Centern gör det...?
Givetvis med en knippe miljökrav, men den chansen MP oxå haft....

Avatar Fallback

Re: då var riksdagsvalet 2010 över......

Nolltax AB  
#102244 Om inte annat så slinker dom undan frågan tio nya rektorer....

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).