Före och efter jobbet

Ny kamera :)

48 inlägg 15685 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild
swe#kipp  
#10043 Dom två "röda" hundarna är Leonberger men den svarta är en blandras Leonbeger/Collie/Rottweiler men han ser mest ut som en Collie på steroider dock har han fått Rottis mentaliteten,,, så det är en "liten" tuffing det är han som är chef över våra lejon hanar :P

   TS
Elmia
Användarvisningsbild
Skogshuggarn  
#10049 Roligt att du gillar Karelarna, Mange.

Kipp!

Några bekanta har haft en Leonberger med det passande namnet "Leo", som min fru dessutom varit "reservmatte" åt vid några enstaka tillfällen, så tack vare detta har jag lite pejl på rasen.
Trevliga hundar!, och tur är väl det!, för de är ju inte direkt några små "golvmoppar" vi snackar om här,,,,, :P

Användarvisningsbild
swe#kipp  
#10061 Ja det är tur att dom är trevliga till sinnet för som sagt det är inga små golvmoppar :D

Bild

   TS
Avatar Fallback
gossebear  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#10062 tja. det är ju tur att man är lite större.. den där besten vill man ju inte möta på gårdsplan.

Mycket fin hund hur är tempranment jakt instinkt kontra lek?

Användarvisningsbild
swe#kipp  
#10064 Vi använder dom inte till jakt, men det är god jaktlust i lejonhanarna och Nelson den större har lite väl stor jaktlust dock han vet inte vart han skall ta vägen när han får upp älgspår !!!
Det är inte hundras jag rekommenderar för matte/husse typen som säger "men han är ju så gullig" om allt hunden gör, dom kan verkligen riva ett hem om man inte ger dom en tydlig struktur att följa och är konsekvent i sitt agerande som matte/husse !!
Man flyttar inte så lätt på en 80 kilos hane som bestämt sig för att han skall ha köttbiten på diskbänken :P

Men om man kan fostra en hund och har hundvana så är det en helt underbar lite lagom sprallig och glad hund som med rätt motivering kan utföra dom flesta uppgifter man ger dom, samt är riktiga charmtroll :)
våran Nelson är en riktig mysmogul, att ligga i soffan med husse är lika fint som att spåra i skogen med matte !!!

   TS
Avatar Fallback
gossebear  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#10067 är det förresten ni som skall ha tillökning?? ( ser en mage på en av dina bilder)

Användarvisningsbild
swe#kipp  
#10081 japp vi skall ha en liten en vilken dag som helst, tiden gick ut i lördags så vi går på övertid nu :?

Här är min favorit sommar bild på Nelson den är ett par år gammal men jag blir glad varje gång jag tittar på den :D

Bild

   TS
Avatar Fallback
MasseyFerguson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#10092 Då får man önska lycka till med tillökningen swe#kipp...
Jag känner igen mig i vad som kan hända om man lägger glassen på bordet och en jycke råka vara nära.... :lol:

Användarvisningsbild
Fredrik Reuter  
#10143
MasseyFerguson skrev:Då får man önska lycka till med tillökningen swe#kipp...


Ja, Kipp - lycka till!
Har ni barn sedan tidigare eller är det första?

MvH Fredrik

Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#10151 Räknas Kipp???

Jag önskar er all lycka nu med tillökningen!

Ta många kort!!!!!!!!!

Användarvisningsbild
swe#kipp  
#10153 Tack Mange och ni andra som önksat lycka till :)
värkarna började i natt kl 02.00 så nu går vi hemma och väntar på att åka in till BB vi vill vara hemma så länge som möjligt innan vi åker in !!!

   TS
Avatar Fallback
MasseyFerguson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#10154 Lycka till och men glöm inte bort oss vad du än gör så hoppas vi att det blir en liten skogshuggare :lol: :lol:

Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#10156 Vi ska nog hålla liv i huggaren i han fast han blir Far!

:wink:

Den lille måste ju ha lite musik då o då o vad sjunger bättre än en tvåtaktare!
:wink: :D

Användarvisningsbild
swe#kipp  
#10177 Hmm nu är vi hemma igen efter ett dygn av värkar och ingen bebbe, bb-peronalen tyckte att vi kunde åka hem och vänta på nästa skov och det känns som om det är rätt beslut, det är skönare att vara hemma :)

   TS
Användarvisningsbild
swe#kipp  
#10207 En till bild som jag gillar, den är från en kurs avlutning i lydnad :P
Min sambo och Alfred innan hon blev lite temporärt rund om magen :D

Bild

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).