Bilar

TATA Ny Pickup i Sverige?

21 inlägg 14820 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

TATA Ny Pickup i Sverige?

BM 35  
#101351 Blev omkörd av en pickup som jag aldrig sett för, TATA hette den. Någon som vet mer om den?

Bild



Senast redigerad av Fredrik Reuter tor 09 jul 2015, 22:50, redigerad totalt 1 gång. Anledning: Lagt till en bild för delning

   TS
Avatar Fallback

Re: TATA Ny Pickup i Sverige?

D Brown  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#101357 En sån här Tata Xenon:


Finns mycket i pickupväg man aldrig sett, denna skulle nog gå att sälja i Sverige:


Själv skulle jag vilja ha en liten skapligt komfortabel pendlar/lättlast 4wd pickup med turbodieselmotor, ungefär som en modernare och aningen större Subaru pickup.

Avatar Fallback

Re: TATA NY PICKUP I SVERIGE?

BM 35  
#101363 Ja en sån var det,,,Är det en bil från China?

   TS
Avatar Fallback

Re: TATA NY PICKUP I SVERIGE?

D Brown  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#101371 Den är från Indien. Tata motors äger f.ö också Jaguar och Land Rover, samt busstillverkaren Hispano.

Tata Nano är väl den mest omskrivna modellen:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Tata_Nano

Avatar Fallback

Re: TATA Ny pickupp?

dexter  
#101411 ser ut å vara en budget variant till navara och izusu.. kanske funkar klander fritt, vem vet..(?)

Användarvisningsbild

Re: TATA Ny Pickup i Sverige?

Fredrik Reuter  
#336110 Hej,
Dök på denna gamla tråd precis. Är det någon som vet, finns TATA i Sverige 2015?
Hittade också denna video, den verkar gå att få med hydrauliskt tippflak!


Avatar Fallback

Re: TATA Ny Pickup i Sverige?

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#338660 Brukar vara tester och genomgång av vilka pickuper som finns i sverige i 4WD men Tata motors har aldrig varit med där

Användarvisningsbild

Sv: TATA Ny Pickup i Sverige?

Fredrik Reuter  
#338689 Hej,
Nej, jag har heller inte sett något sådant, ej heller återförsäljare.
Är det någon som vet något om detta, skriv gärna här i tråden!

Avatar Fallback

Re: TATA Ny Pickup i Sverige?

Elfving  
#338701 Finns den i Europa?
Om den gör det, så klarar den europeiska regler och blir därmed plättlätt att importera från annat EU-land (för den som är väldigt sugen på teknologi från Indien :))
Om den inte har vad som behövs i EU så får den heller inget godkännande för att säljas här.

Användarvisningsbild

Sv: TATA Ny Pickup i Sverige?

Fredrik Reuter  
#366476 Hej,
Ingen som har mer info om Tata?
Jag hittade en gammal artikel som de skriver att Fiat hade tänkt att göra en Pickup ihop med Tata men att det inte blev något.

http://www.expressen.se/motor/har-ar-fi ... -pickuper/

Användarvisningsbild

Re: Sv: TATA Ny Pickup i Sverige?

svampbob  
#366532
Fredrik Reuter skrev:Hej,
Ingen som har mer info om Tata?
Jag hittade en gammal artikel som de skriver att Fiat hade tänkt att göra en Pickup ihop med Tata men att det inte blev något.

http://www.expressen.se/motor/har-ar-fi ... -pickuper/


Jag var in till Fiat handlarn för några veckor sedan. Jag nämnde då att jag hade varit och kollat på nya L200. Ha sa då att snart kan du få den som Fiat. Tror det var nu till våren. Undrar om inte andrahandsvärdet blir lite sämre bara för att det står Fiat på Den iofs så blir Fiaten kanske billigare i inköp.

Avatar Fallback

Re: TATA Ny Pickup i Sverige?

skogh  
#366548 De kan köpas i Kroatien och detta är ju numera ett EU land. Jag har haft äran att åka i en nu i höstas när vi var just i Kroatien och jagade. Reviret vi var på hade köpt på sig ett antal av dessa. Komfort Njea sådär, bullernivå HÖG. Framkomlighet mycket god även i riktig lera. Inredning ja kommer ni ihåg hur SKODAs inredning var på nittiotalet :roll:

Användarvisningsbild

Re: TATA Ny Pickup i Sverige?

Kse  
#366577
skogh skrev:De kan köpas i Kroatien och detta är ju numera ett EU land. Jag har haft äran att åka i en nu i höstas när vi var just i Kroatien och jagade. Reviret vi var på hade köpt på sig ett antal av dessa. Komfort Njea sådär, bullernivå HÖG. Framkomlighet mycket god även i riktig lera. Inredning ja kommer ni ihåg hur SKODAs inredning var på nittiotalet :roll:

Låter som en riktig gruvbil, där kör dom ju slut på bilarna på ett år eller två.

Användarvisningsbild

Re: TATA Ny Pickup i Sverige?

svampbob  
#366586
Kse skrev:
skogh skrev:De kan köpas i Kroatien och detta är ju numera ett EU land. Jag har haft äran att åka i en nu i höstas när vi var just i Kroatien och jagade. Reviret vi var på hade köpt på sig ett antal av dessa. Komfort Njea sådär, bullernivå HÖG. Framkomlighet mycket god även i riktig lera. Inredning ja kommer ni ihåg hur SKODAs inredning var på nittiotalet :roll:

Låter som en riktig gruvbil, där kör dom ju slut på bilarna på ett år eller två.


Och trots två års livslängd hinner repnotan bli astronomisk.

Avatar Fallback

Re: TATA Ny Pickup i Sverige?

TheJo  
#366589 Vad ska man med TATA till? När drömmen redan är här :wink:

Bild


Bild


Någon gång ska jag ha en Lada Niva...

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).