tis 21 sep 2010, 21:45#101417
har idag fått tid till att öppna spolkanalerna,och monterat ihop sågen och provkört lite granna.till att börja med utan att ändra något på bränsleskruvarna så höll sågen ca 14400 mot ca 13800 innan trimningen.provade att begrava 18" svärdet i stock,och vart imponerad,den sackade inte mycket,utan det var som att sågen la i en högre växel och bara malde på!kan tilläggas att den 4-taktar märkbart på 14400,men låter den gå där tills cylinder och kolv är inkörda.kommer nog att lägga maxvarvet på ca 15000 efter inkörning,beroende på hur den låter då!
kan tilläggas att gasresponsen vart väldigt snabb!når maxvarv direkt,blev faktiskt lite av cross motor 😈
bifogar några bilder på cylindern efter trimmning jämfört med originalcylindern!bilderna ljuger lite då det ser ut som jag har karvat lite på måfå,men det är inga kanter,utan mjuka "kurvor" hela vägen för att få bra flöde hela vägen!
kör utan fotpackning med.tätade med permatex ultra grey.hoppas bara att det håller!känner att jag inte vill ha ett haveri på nya grejorna,som kostade en slant som man får lägga på nöjeskontot
jag kommer att ge 346:an samma behandling vad det lider!
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort,
Välkommen! Skapa konto
stihl ms200t,stihl MS660 DP,stihl ms261 ne,stihl 460(röjsåg),Kramer 5035
Alla träd är fällbara!