Skogsarbete

Finns intresse för en skogstjänst ?

8 inlägg 3727 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Finns intresse för en skogstjänst ?

erm  
#101003 Hej,

Jag har lite planer på att starta en lite skogsjobb firma (i Västra götaland och Halland som område primärt). Tanken är inte att ha det som primär syssla och ett litet extraknäck. Det jag skulle hålla på med är plantering, röjning och skotning.

Plantering och röjning är det inte så mycket att säga om men när det gäller skotning är min plan om det finns intresse att hoppa in när folk behöver hjälp (sjukdom, extra körning på obekväma tider etc). Mao en skotarförar resurs. Jag kommer således inte ha en egen skotare. Vad är ett rimligt tim pris?

Skulle vara trevligt med era komentarer angående denna skotarförar tjänsten.

Tackar för mig.

MVH ERIK



   TS
Avatar Fallback

Re: Finns intresse för en skogstjänst ?

JD_1110  
#101128 Svårt att säga vad ett rimligt timpris är men försök räkna baklänges och se vad du vill ha ut för att det ska vara värt att jobba på obekväma arbetstider och liknande.

För egen del jobbar inte jag för under 275 + moms.

Avatar Fallback

Re: Finns intresse för en skogstjänst ?

sködarförare  
#101190 Under stormen tog f-skattarna 300+moms

Användarvisningsbild

Re: Finns intresse för en skogstjänst ?

Torparn79  
#101192
sködarförare skrev:Under stormen tog f-skattarna 300+moms

det är då ett j*vla tjat om den där stormen, virket är utkört och lagren är tömda..

Avatar Fallback

Re: Finns intresse för en skogstjänst ?

erm  
#101211 Tackar för era svar. Tror ni det finns något intresse för den här typen av "hoppa in arbete"? Nyfiken att hör med er som har mer erfarenhet.

Tackar på förhand.

   TS
Avatar Fallback

Re: Finns intresse för en skogstjänst ?

kjugekarlsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#101212
erm skrev:Tackar för era svar. Tror ni det finns något intresse för den här typen av "hoppa in arbete"? Nyfiken att hör med er som har mer erfarenhet.

Tackar på förhand.


Har du kontakter så är det inga problem. Men man får ju hoppa runt en hel del kan jag ju tänka mig men som sagt, hittar du bara lite kontakter och får upp en kundkrets så är det inga problem.

Användarvisningsbild

Re: Finns intresse för en skogstjänst ?

SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#101234 erm, undvik att starta som enskilöd firma, satsa på kb eller hb istället så har du möjlighet att även jobba via skogsbolagen/skogsägarföreningen....

Användarvisningsbild

Re: Finns intresse för en skogstjänst ?

Stridsbergs Allt i Ett  
#101735 Om du som överhuggare "kjugekarlsson" säger bara har kontakter så kan det nog gå. Men det gäller att ha andra järn i elden också.

Lycka till!

/Carl, underhuggare :)

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).