Skogsröjning

Rut, Rot, Röj!

2 inlägg 2135 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Rut, Rot, Röj!

axwell  
#100268 Kan detta vara genomförbart? Bra idé annars, jag kan röja åt någon skogsägare och lägga på minst 50 % som tex snickarna gör.
Skogsägaren betalar då 75% av vad det nu skulle ha kostat men inte blivit gjort. Staten, dvs skattebetalarna även de 75 % av röjningskostnaden.
Jag tar ut 150 % istf. normalkostnaden, köparen är nöjd, han tror sig ju få halva kostnaden betald.

Jag inser att det måste finnas en hake och vad säger facket betr. enmans-entreprenör?

http://www.e-magin.se/v5/viewer/files/v ... gHotspot=0

Sid 16, långsam uppladdning!



   TS
Stihl Motorsågar och Röjsågar
Avatar Fallback

Re: Rut, Rot, Röj!

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#100279 Vi får ju röja åt varandra då. Den självverksamme som har röjt sina skiften är som vanligt den store förloraren. Men jag tror inte det blir verklighet. Det blir märkligt att blanda ihop privatekonomi och näringsfastighet på det sättet. Röjningen är ju redan avdragsgill till 100%. Ev underskott på fastigheten kan ju sparas tills man gör en avverkning.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).