Skördare

Skogsjan 487 xl

27 inlägg 22004 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Skogsjan 487 xl

Tjernström  
#90912 Ja.. Det lutar nog åt en cat ändå.. Finns ju flera 550 ute.. =) Ska man sikta på en -00 och framåt då? Vad ligger dom i för pris, 250-300 000 eller? Nått att tänka på där?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Skogsjan 487 xl

skogsjan695xl  
#90959
Tjernström skrev:Ja.. Det lutar nog åt en cat ändå.. Finns ju flera 550 ute.. =) Ska man sikta på en -00 och framåt då? Vad ligger dom i för pris, 250-300 000 eller? Nått att tänka på där?



550 in kom ju 98 om inte jag minns helt fel nu, så där sitter det dasa 380 och lite senare årsmodell kom det dasa 4, är ej säker på vid vilket år, Dasa 4an är ju klart modernare är 380 så det är ju bättre.
Annars är det inte mycket som skiljer, nivelleringen är finare på de gula än när de var gröna, mjukare i hydrauliken har ju gått framåt då de blev gula. basmaskinen är den samma som gröna, så glapp i svängkrans under hytten och hjularmar ska kollas efter glapp och självklart så ska aggregatet ses över hur det ser ut.

Avatar Fallback

Re: Skogsjan 487 xl

novis??  
#90978 -99 lanserades cat med buller å bong jag körde fälltprov på en 580 HH65 i 5mån sen skulle vi få köpa dom till förmånligt pris men då hade vi sett vad cat kostade för vi fick se vad maskinen kostade i rep fast vi ej behövde betala en styrcylinder gick på 24000kr det vart ingen cat!

Användarvisningsbild

Re: Skogsjan 487 xl

skogsjan695xl  
#90997
novis?? skrev:-99 lanserades cat med buller å bong jag körde fälltprov på en 580 HH65 i 5mån sen skulle vi få köpa dom till förmånligt pris men då hade vi sett vad cat kostade för vi fick se vad maskinen kostade i rep fast vi ej behövde betala en styrcylinder gick på 24000kr det vart ingen cat!


Det var väldigt så dyrt det blev så fort det blev gult.
De bytte ju alla kolvar med mera så det skulle vara lite ´´special´´ när det blev gult, när det var grönt var det standard mått på allt sånt.

Den 695an satt det ett HH75 på från början men efter att gått i grov slutavv så var det inte mycket att ha, så det byttes 02 till ett LM750 ist. Maskinen var från -98.
Det byttes ett lager till ena hjularmen då de tappade allt ihop. Det lagret kostade 12000 när det byttes.
Hyttlagret kostade ungefär detsamma har jag för mig, det var på gång att bytas efter 20.000 timmar.

Avatar Fallback

Re: Skogsjan 487 xl

Tjernström  
#91366 Jag tackar alla som svarat mig i denna tråd.. Förhoppningsvis så kommer det inom en snar framtid bli ett inköp av en Cat 550 eller liknande.. :grin:

   TS
Avatar Fallback

Re: Skogsjan 487 xl

Famag  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#91523 En sak kommer du i alla fall att komma underfund med, skogsjan695xl överdriver INTE reservdelspriserna.

Avatar Fallback

Re: Skogsjan 487 xl

Tjernström  
#99957 Inser att jag inte har varit inne på ett bra tag.. :oops:
Det blev en Cat 570-00 med LogMax 5000 på.. Känns riktigt bra!! :grin:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Skogsjan 487 xl

skogsjan695xl  
#99998
Tjernström skrev:Inser att jag inte har varit inne på ett bra tag.. :oops:
Det blev en Cat 570-00 med LogMax 5000 på.. Känns riktigt bra!! :grin:


Gratulerar till köp, hoppas den kommer gå bra, det är ju en maskin som klarar klena gallringar och rätt grova slutavv.

Lägg gärna in lite bilder på den också :grin:

Användarvisningsbild

Re: Skogsjan 487 xl

Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#100000 Vet var det ligger ett HH45 aggregat och samlar damm som gått 4-5000 timmar...Dock med dasa boxar men...Körde just en 550 med HH 45 i ca. 2 år. Produktiv maskin,men hel del skruvande som sagt. Slangdragningen är väl inte optimal...Styrka finns de så de blir över o räcker till. Dock sjunker den som en sten på lågmark..

Avatar Fallback

Re: Skogsjan 487 xl

Tvåan  
#100025
Engstrand skrev:Vet var det ligger ett HH45 aggregat och samlar damm som gått 4-5000 timmar...Dock med dasa boxar men...Körde just en 550 med HH 45 i ca. 2 år. Produktiv maskin,men hel del skruvande som sagt. Slangdragningen är väl inte optimal...Styrka finns de så de blir över o räcker till. Dock sjunker den som en sten på lågmark..

Du får väl nästan ta bort en nolla på antalet timmar sedan rambyte och totalgenomgång i Österfärnebo.

Avatar Fallback

Re: Skogsjan 487 xl

gunilla lasse  
#516011 Finns detta aggregat kvar även om det nu är 2018 måste ändå fråga?

Avatar Fallback

Re: Skogsjan 487 xl

gunilla lasse  
#682078 😀
gunilla lasse skrev:Finns detta aggregat kvar även om det nu är 2018 måste ändå fråga?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar