Skogsvagn (Huggarvagnar)

UTNÄS Skogsvagnar

100 inlägg 73239 visningar 19 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

UTNÄS Skogsvagnar

HÅkan N  
#51879 Utnäs skogsvagnar är det nått och ha ?
Dom har en annons på blocket ,dom bygger efter kundönskemål.
Olika kran tillverkare me....
tror att dom går att få med drift.



   TS
FTG
Användarvisningsbild

Re: UTNÄS Skogsvagnar

Torparn79  
#51896 jag är övertygad om att dom "håller måttet" i alla fall.
risken finns ju att dom blir för tunga, Utnäs är väl kända för att inte fuska.

har tittat på deras dumperkärror och balkärror och dom ser inte dumma ut, förutom prislappen...

Användarvisningsbild

Re: UTNÄS Skogsvagnar

molnia  
#173797 Utnäs har kommit med en 8-tons vagn. Fixade en bild på annonsen så det finns kvar efter att den försvunnit från blocket. Det är så tråkigt om man letar efter info om något efter annonsen försvunnit så hittar man bara en länk till blocket-annons som inte leder någon vart. Än finns det inte någon info om vagnen på hemsidan.
http://www.blocket.se/kronoberg/Utnas_s ... w=1&last=1
Utnäs annons.jpg

Avatar Fallback

Re: UTNÄS Skogsvagnar

ATK  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#173883 Verkar vara billigt! Man tror ju iallafall att det ska vara bra kvalite.

Avatar Fallback

Re: UTNÄS Skogsvagnar

axwell  
#173892
ATK skrev:Verkar vara billigt! Man tror ju iallafall att det ska vara bra kvalite.

Onekligen ser den ju vettig ut, synd att inte heller den här finns i 3-4-tons version.

Avatar Fallback

Re: UTNÄS Skogsvagnar

Midgård  
#173896 Om 8 tons vagn med 5m kran för 118.000 kr anses billigt. Kolla då in Lantmännens kampanj på Moheda-vagnarna, också svenskbyggda grejer.
Ja, ja, jag ska inte göra mer reklam för Moheda ikväll.

Avatar Fallback

Re: UTNÄS Skogsvagnar

ATK  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#173904 Zalman och Midgård kanske jobbar på Lantmännen?

Avatar Fallback

Re: UTNÄS Skogsvagnar

Midgård  
#173908 Nej, nej jag jobbar inte på Lantmännen men handlar av dom när de har bra priser. Sedan är ju frågan hur mycket bättre "svenska grejer" är jämfört med Balttillverkat. Vad jag har förstått prodceras idag mycket bra utrustning även på andra sidan sjön.

Avatar Fallback

Re: UTNÄS Skogsvagnar

Zalman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#173922
ATK skrev:Zalman och Midgård kanske jobbar på Lantmännen?


Jag jobbar inte hos Lantmännen.
Dock tycker jag att det kan vara bra att publicera kampanjpriser
så att folk förstår att det är mycket luft i priserna.

Lantmännen har ju en ovana att ibland ta mer för något begagnat än vad
den kostade ny.

Avatar Fallback

Re: UTNÄS Skogsvagnar

HÅkan N  
#173924
Midgård skrev:Nej, nej jag jobbar inte på Lantmännen men handlar av dom när de har bra priser. Sedan är ju frågan hur mycket bättre "svenska grejer" är jämfört med Balttillverkat. Vad jag har förstått prodceras idag mycket bra utrustning även på andra sidan sjön.



Titta på Valtra och Kroonos :lol: :wink: :wink: :wink: :lol:

   TS
Avatar Fallback

Re: UTNÄS Skogsvagnar

macke  
#173948 Mohedas gripar är väl tillverkade i baltikum . Deras kranar är väl inte så mycket att hurra över har varit mycket strul med dom . Har själv haft problem med en M40 kran.
Havererat vridhus b.l.a.

Avatar Fallback

Re: UTNÄS Skogsvagnar

woodstar  
#174055 Trot stenhårt på Utnäsvagnen, litet företag med snabba beslutsvägar. Där man inte blir bort kolrad med en massa kvalitertsystem hit och ditt. Tror han är mjölkbonde, han som gör vagnarna. Vet inte om det borgar för kvalitet, men man kan inte bli skickad mellan en massa olika instanser om man får problem. 😡

En sådan 8 tons Utnäs står högt upp på önskelistan. Tyngden var någon rädd för tidigare i tråden, men betyder inte det att det är mycket stål i konstruktionen som är lika med en stark vagn.
Har man en egen vagn kan man ju köra när det är tortt elle fruset, då spelar tyngden int någon större roll framkomlighet eller markskador.

Avatar Fallback

Re: UTNÄS Skogsvagnar

Volundsmed  
#174073 Han som bygger vagnarna heter Johan och har mjölkproduktion och lite maskinstation. Fabriken ligger ungefär en mil hemifrån. En som brukar gräva åt oss har en trailer frånutnäs som är ruskigt fin! Bra kvalitet ser det ut att vara, alla bönderna här omkring har utnäs balvagnar och dumper vagnar :)

Avatar Fallback

Re: UTNÄS Skogsvagnar

Storken  
#174097 Jag var och såg Utnäs på Emmabodamässan och jag gillade det jag såg! 8)
Den stora vagnen såg ruskigt stabil ut, men även 8- tonsvagnen såg bra ut. Verkade som dom skulle funka bra utan stödben också!

Användarvisningsbild

Re: UTNÄS Skogsvagnar

loppan  
#174110 Enda felet med utnäs är väl prislappen.Men mer välbyggda vagnar får man leta efter.
Tycker t.o.m dom slår Kessla på fingrarna.Mowis kvalite´ tror jag inte på riktigt längre.

Fast Weimer gör ju bra grejer med.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).