Skogsvagn (Huggarvagnar)

Insatsskopa Patu

6 inlägg 4041 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Insatsskopa Patu

Jonted  
#450887 Är det någon av alla uppfinnare och hemmapulare som tillverkat sig insatsskopor till gripen på skogsvagnen. Har fundering på att tillverka detta för att lättare rensa några diken. Har en tanke på att använda en gammal ack-tank och slakta och modifiera. Tacksam för erfarenheter och ideér på detta. 🙏



   TS
FTG
Avatar Fallback

Re: Insatsskopa Patu

rikard_e  
#450952 Brukar finnas lite insatsplåtar liggade hos handlarna. Kolla vad dom vill ha , är såpass billigt att det knappast brukar
vara lönt att stå och göra dom själv. gav 2000:- för mina insatsplåtar nya till farmagripen.

Avatar Fallback

Re: Insatsskopa Patu

busholle  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#450964 Patus originalplåtar är mycket vettiga och har en bra form för dikesrensning så kolla vad de kostar innan du bygger något.

Avatar Fallback

Re: Insatsskopa Patu

Jonted  
#450971 Jag kollade med Patu och plåtarna kostade runt 7000 vilket jag tycker är lite för mycket.

   TS
Avatar Fallback

Re: Insatsskopa Patu

ATK  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#450973 Vaa? Det får du nästan en gripskopa för. Jag skar isär en hydrofortank och svetsa
dit fästen, inte det nogaste jobb jag gjort. Men det funkade att rensa 300 meter
diken iallafall-

Avatar Fallback

Re: Insatsskopa Patu

rikard_e  
#452361 Tror jag gav 7000:- plus moms för ny grip och insatsplåtar

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).