Skogsvagn (Huggarvagnar)

Gripklo

3 inlägg 2950 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Gripklo

Kasebon  
#401965 Hej Tanter och Gubbar!
Funderar på att byta gripklo på min FMV 2000. Behöver lite råd om vad som kan vara lämpligt och till bra pris utan att tumma på kvalitén. Jag har idag en nyare grip på, men tätningarna i kolven vill inte hålla trots att kolv och tätningar varit på verkstad för översyn och renovering. Det är en mycket klen kolv och ett enkelt parallellstag vilket jag tror gör att det blir snedtag om man "nyper" med gripen. Gripen är i övrigt inte glapp på något sätt, men lite klen tycker jag!
Förslag mottages tacksamt :grin:



   TS
FTG
Avatar Fallback

Re: Gripklo

Ådii  
#402051 Kan nog rekommendera Farmas gripar, har kört med både 0,20 samt 0,24 av dem och dem greppar virket på rätt sätt så att man kan ett rejält lass utan att den tappar det. har samma utformning som t.ex. Cranabs gripar. Har kört med våran farma 0,24 nu i 3 säsonger och den används flitigt omkring 11 månader i året och visar inget tecken på sprickor eller liknande. Bifogar en bild på hur det ser ut när den greppar virket.

Avatar Fallback

Re: Gripklo

mrvimek  
#402090 Farma gen 2 och ring staffare i Timrå och prata me Esbjörn annars är de hsp grip :)

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).