Skogsvagn (Huggarvagnar)

Billig kran?

4 inlägg 3647 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Billig kran?

Traktoredner  
#1432 Hej jag har varit och tittat på en vajerkran i fungerande skick utan hydraulsväng till min gammla IH.
Jag får den för 2000 kr.
Är det ett bra pris?
Och img ska jag hämta en hemmabyggd skogskärra utan boggie. Men det är stora hjul, så jag tror det funkar ganska bra ändå. Axel och hjul kommer från en gödselspridare. Den får jag för 1000 kr.
Är d rimligt? Ingen av prylarna är några skönheter, men det är robusta kraftiga konstruktioner som förmodligen kommer hålla länge.



   TS
FTG
Användarvisningsbild
Ferguson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#1433 Hej!
Det var ett mycket rimligt pris tycker jag, huvudsaken är ju att sakerna fungerar inte hur dom ser ut!!
På vagnen är det ju inte så mycket som kan gå sönder, på kranen är det ju främst bromsen och kopplingen som slits men om dom är ok så håller det garanterat länge!!

MVH Ferguson

Avatar Fallback
björken  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#1435 Som sagt, är det vad du behöver och grejerna funkar så är ju priserna väldigt bra. Lär inte vara några problem att få tillbaka pengarna om du vill sälja senare.

Bara att lägga upp bilder när första lasset är på!

Avatar Fallback
Traktoredner  
#1444 Det ska jag göra. Har hämtat vagnen nu och åker och provmonterar kranen nästa vecka nån gång. är en sådan modell, som man skruvar fast i samma skiva som draget sitter i. Den med en massa hål i och sen uppe i fästet för det övre staget som används när man har något monterat på hydraularmarna. Sen är det ett nytt fäste på kranen för det övre staget.
Man kan alltså fortfarande använda hydraularmarna till annat med kranen monterad. När man inte använder kranen, så lyfter man endast bort bommen och låter resten sitta kvar där hela tiden. Då får man lite extra vikt på bakhjulen på köpet. Bra när det är en liten IH B275 man kör med.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).