Skogsvagn (Huggarvagnar)

Huggarvagn med dubbelmontage på boggie.

9 inlägg 5608 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Huggarvagn med dubbelmontage på boggie.

Fredrik Reuter  
#345016 Det här var en specialare, ser ut som en äldre huggarvagn med rejäl boggie som dessutom har dubbelmontage runt om. Måste vara bra bärighet men kanske lite brett i gallring ... ?





   TS
FTG
Användarvisningsbild

Re: Huggarvagn med dubbelmontage på boggie.

Seb macahan  
#345027 Välter gör den inte i första taget, men tror ni axlarna håller för detta? Bör bli grym påfrestning. Nu ser det ju inte ut o vara nån Kina-vagn direkt men ändå..??

Avatar Fallback

Re: Huggarvagn med dubbelmontage på boggie.

Hema  
#345030 Ingen vanlig boggi, man ser ju att bakre hjulen var sammankopplade med gemensam axel. Liknade mer en bubbelaxlad vagn, men här någon kombo. ?

Edit: Stavfel/ordfel
Senast redigerad av Hema tis 06 okt 2015, 16:57, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Huggarvagn med dubbelmontage på boggie.

axwell  
#345064 Tycker att det ser ut som pendlande axlar och bladfjädrar. :roll:

Synd att kameragubben inte fick till bättre skärpa i filmen, skyller på det om jag fattat fel. :mrgreen:

Gammal lastbilsbakända :?:

Användarvisningsbild

Re: Huggarvagn med dubbelmontage på boggie.

totte  
#345082 Skulle gissa att den är byggd med ett dumperchassi, stela axlar med boggiupphängning och ingen fädring.

Avatar Fallback

Re: Huggarvagn med dubbelmontage på boggie.

Hema  
#345093
totte skrev:Skulle gissa att den är byggd med ett dumperchassi, stela axlar med boggiupphängning och ingen fädring.

Jag är helt inne på samma spår.

Avatar Fallback

Re: Huggarvagn med dubbelmontage på boggie.

Ferguson system  
#345101 Jeg er også enig i at det ser ut som stive aksler, men jeg tror at det er aksler fra militær gmc 6x6. Liggende differensialer med uttak til drift i toppen. Hengt opp med fjærer som pendler på midten, slik som på pendel boggi.

Bilder av opphenget lenger ned på denne siden http://www.fullsizechevy.com/forum/gene ... w-6x6.html

Avatar Fallback

Re: Huggarvagn med dubbelmontage på boggie.

axwell  
#345107
Ferguson system skrev:Re: Huggarvagn med dubbelmontage på boggie.
av Ferguson system » 48 min
Jeg er også enig i at det ser ut som stive aksler, men jeg tror at det er aksler fra militær gmc 6x6. Liggende differensialer med uttak til drift i toppen. Hengt opp med fjærer som pendler på midten, slik som på pendel boggi.

Bilder av opphenget lenger ned på denne siden http://www.fullsizechevy.com/forum/gene ... w-6x6.html


Mitt i prick, pendlande axlar och bladfjädrar. :-BD

Avatar Fallback

Re: Huggarvagn med dubbelmontage på boggie.

rikard_e  
#345149 Inte för att man kan jämföra exakt, men kollar man på hur spåren efter maskin ser ut där jämfört med andra filmer från öststatsländerna så ser detta otroligt bra ut.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).