Boggieflex

FTG mini
 Svara  20 inlägg  5998 visningar  7 följer
Användarvisningsbild

Re: Boggieflex

ÅsaNisse skrev:Att öka på bredden på detta sättet innebär ju också att du ökar vikten på lasten. Centrumröret är dock detsamma och ett fullt lass stock är lite jobbigt att hämta när vagnen gått av och man bara har kranen släpande i rörstumpen efter traktorn.
Är vagnen CE-märkt så faller hela konceptet som tillbehörsgrej. Kräver en ny CE-dokumentation och det kommer aldrig att lyckes, med den ökade belastningen.

Om centrumbalken går av är det nog kört vilken boggie du än har...

Moheda Skogsvagn
Användarvisningsbild

#333165 när jag var förbi montern så hade han inte något pris på den eftersom det är en prototyp. men hans mål var att slutpriser måste vara under 100 000. :shock:

Ja det måste det verkligen, annars lär inte någon kosta på sig denna när de redan har en fungerande vagn. jag tycker det kunde varit smartare att ta fram en hel vagn med flexibelt staket. Då kommer man inte få några problem med ce eller annat.

#383239 Nu har den provkörts lite mer.

http://atlplay.nu/video/vagnen-breddas-under-fard/

Användarvisningsbild

#384251 Och som han säger i videon, nu är det inriktat på att göra en komplett vagn då även grinden behöver breddas. Så några problem med CE-märkningen gentemot befintliga vagnar blir det inte då han ju får hantera hela kärran själv.

#384437 Istf breddning av boggien, vad sägs om ett flexibelt grotrede typ?
Bild

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Annonser