Skogsvagn (Huggarvagnar)

Hjelp til å identifisere vogn uten bilde

11 inlägg 5663 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Hjelp til å identifisere vogn uten bilde

Sti L  
#302432 Jeg har kjøpt en patruunavogn usett,tenkte å skaffe instruksjonsbok men hvet ikke hva den heter.Han mener det er en 10tonner.Krana heter 860 m.demping og servo.Selger tror det er en 95-99 mod.
Her er noen opplysninger:

-4 balker m.avtakbare staker
-robson m.400 hjul
-brems på bakerste hjul
-bredden ca 224 cm
-sving på drag m.2 syl.
-Avstand fra trekkøye/øgle til grind ca 210 cm
-Avstand grind til senter boggie ca 290
_Avstand senter boggie til bakom bakerste banke ca 90 cm
Noen som tar en tjangs? Litt tillegsinfo ang.kvalitet,svakheter og andre ting er også svært interesant.(Dårlig maling vet jeg..)



   TS
FTG
Avatar Fallback

Re: Hjelp til å identifisere vogn uten bilde

olli  
#302444 Titta i tråden "Mowi 1250 med navdrift modifieras" på sidan 34 och 35. Där har jag en liknande vagn som kortats. Jag köpte vagnen utan kran, men har köpt en ny Patruuna 866.
Jag har instuktionsbok på svenska till den. Instruktionsboken är inte särskilt informativ, men några guldkorn finns det. Vad vill du veta? Förresten. Grattis till köpet. Jag är väldigt nöjd med min vagn, särskilt efter kortningen. :grin:

Avatar Fallback

Re: Hjelp til å identifisere vogn uten bilde

Sti L  
#302584 Takk skal du ha Olli,har ikke prøvd vognen enda da startmotoren til traktoren skar seg.Forrige eier har kjørt den uten å bruke driften p.g.a. for få hydr.uttak-jeg lurer:Skal rullene gå opp og fri av hjulene når de ikke er aktivert?
Jeg skal vel også korte ned litt,den er 224 bred så det er vel ok stabilitet som den er?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Hjelp til å identifisere vogn

stegmaster  
#302627 Jeg har en brosjyre av patruuna fra den tiden en eller annen plass, skal se om jeg finner den.

Avatar Fallback

Re: Hjelp til å identifisere vogn uten bilde

olli  
#302633 Robsonrullarna ska va uppe när du inte använder driften. MYCKET VIKTIGT! Jag kortade kärran till 235 cm från grind till boggiecentrum, och det är bra för mig. Det ökade både stabiliteten och följsamheten enormt. Jag använder numera sällan stödbenen vid lastning i skogen. :grin:

Användarvisningsbild

Re: Hjelp til å identifisere vogn

stegmaster  
#302636 Fant brosjyren som er fra 1995. Tok bilder med mobilen, så håper det er mulig og lese.

20141204_204713.jpg


20141204_204944.jpg

Avatar Fallback

Re: Hjelp til å identifisere vogn uten bilde

Sti L  
#302676 Ligger det en returfjær inni syl.som skal heve rullen etter bruk? Eller er det en hydr.funksjon som fører aktiviserer? Nå henger den og slenger med god kontakt til hjulene. Som jeg skrev tidligere har jeg ikke fått prøvd vogna.Skal fikse/rigge den klar i vinter om jeg lykkes.Her skal det kappes! Mowitråden er ENORM for en uten erfaring på vogn!
Til Stegmaster-det går tydelig fram hva den heter så da kan min traktornerd,lærling og nevø hos Eik maskin finne bok.Ser du er fra sørnorge og kjører stegmater-er det lov og spørre hvor du holder til?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Hjelp til å identifisere vogn

stegmaster  
#302679 Har sendt deg et PM.

Avatar Fallback

Re: Hjelp til å identifisere vogn uten bilde

Sti L  
#303344 Hvorfor er det viktig at rullene står fritt når de ikke er i bruk,og hva gjør/skal gjøre at de løftes opp?

   TS
Avatar Fallback

Re: Hjelp til å identifisere vogn uten bilde

olli  
#303352 På min vagn är det en strömbrytare som styr hydraulventilen för att lyfta robsonrullarna. När rullarns inte används ska de vara uppe dels för att det går tungt och dels för att slitaget blir enormt när robsondriften ska fungera som hydraulpump. Sänd mig ett pm med din adress kan jag skicka till dig valda delar ur instruktionsboken.

Avatar Fallback

Re: Hjelp til å identifisere vogn uten bilde

Sti L  
#387927 Først nå jeg har litt tid til dette prosjektet og finner ut at ene mororen til driften lekker og: Jeg får ikke til å løfte rullene opp uansett hvilken retning jeg stiller retningsbryteren eller hydraulspaken på traktoren.Jeg mistenker kolvene i syl,men forstår ikke helt hvordan dette er koplet...Rullene snur retning når jeg vender bryteren og har ok kraft.Tips/kommentarer er velkomne!

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).