Skogsvagn (Huggarvagnar)

grön vid spaken...

4 inlägg 2760 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

grön vid spaken...

SG76  
#21504 OK, ngt har det förbättrats. Men fan d e svårt att få till fina travar! Alla är barn... Detta är ju första säsong så litta överseende får man ha. :oops: :lol:



   TS
FTG
Användarvisningsbild
The Boxer  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#21530 Det är bara tålamod & träning som hjälper.... 8)

ta gärna hjälp av nån i bekantskapskretsen som är duktig som kan ge lite tips det går snabbare om man slipper göra ALLA fel som finns.

Användarvisningsbild
Skotartjejen  
#21667 Träning och åter träning skulle jag säga. Jag har ju fått några hintar emellanåt från de med mångårig vana också förstås.

Började ju själv för ett år sedan och hade inte ens petat på spakarna innan :D . Kan ju säga att det har förekommit en del "kraftuttryck" när jag suttit där i min ensamhet. Men nu brukar man inte se någon större skillnad på om det är jag som har lagt dit virket eller om det är nå´n av de andra. Men är det nå´n gång det ska jävlas så är det när det är nå´n som står och tittar på 8)

Avatar Fallback

Re: grön vid spaken...

Raket  
#22428
SG76 skrev:OK, ngt har det förbättrats. Men fan d e svårt att få till fina travar! Alla är barn... Detta är ju första säsong så litta överseende får man ha. :oops: :lol:


Var noga med brosslingen! Mycket enklare att få till en snygg trave om högarna i skogen är snygga, lagom stora och jämndragna.

Sen är det noga att du får de första griparna vinkelrätt mot vägen, hamnar man snett från början så är det jättesvårt att få ordning på vältan.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).