Skogsvagn (Huggarvagnar)

Packa om rotator

12 inlägg 10666 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Packa om rotator

Mikael A  
#269186 Är det någon som har erfarenhet av att packa om sin rotator? Min läcker lite olja ner på gripen, men fungerar i övrigt perfekt. Är det en packning runt axeltappen som läcker eller?



   TS
FTG
Användarvisningsbild

Re: Packa om rotator

Anders Hansson  
#269951 Jag har gjort det en gång. Sviveltätningarna är stenhårda och lätta att ha sönder. Jag kokade dem för att de skulle bli mjuka, sen gick det fint. Vad har du för rotator?

Användarvisningsbild

Re: Packa om rotator

machonisti  
#269953
Anders Hansson skrev:Jag har gjort det en gång. Sviveltätningarna är stenhårda och lätta att ha sönder. Jag kokade dem för att de skulle bli mjuka, sen gick det fint. Vad har du för rotator?

Intresse som fanken! Indexator GV 10

Avatar Fallback

Re: Packa om rotator

Mikael A  
#270508
Anders Hansson skrev:Jag har gjort det en gång. Sviveltätningarna är stenhårda och lätta att ha sönder. Jag kokade dem för att de skulle bli mjuka, sen gick det fint. Vad har du för rotator?

Hej Anders. Tack för ditt svar. Jag har en Finnrotor FR7. Var köpte du tätningarna från?

   TS
Avatar Fallback

Re: Packa om rotator

BM-röd  
#270557 OFAB i Skara har tätningssatser till FR7 på sin hemsida i allafall! Jag bytte tätningar i en större modell av indexator för nåt år sen var väl lite pyssel men ingen raketforskning!

Användarvisningsbild

Re: Packa om rotator

Anders Hansson  
#270629 Jag köpte tätningarna på WIJ-Maskincenter i Ockelbo. Var en vanlig modell av Indexator så jag har för mig att dom hade tätnigar hemma. Men det är ingen vits att köpa av dom om du inte bor i närheten.

Avatar Fallback

Re: Packa om rotator

Bo-Göran  
#279892 Någon som vet var jag kan få tag på nya tätningar till en 3t baltrotor?

Avatar Fallback

Re: Packa om rotator

BM-röd  
#279905 Weimer!

Avatar Fallback

Re: Packa om rotator

Bo-Göran  
#279907 En dum fråga till. Är det lönt att packa om en gammal rotator eller är det smidigare att bara köpa en ny?

Avatar Fallback

Re: Packa om rotator

BM-röd  
#279909 Jag tycker det är värt det att packa om! Men der är ju smidigare och bekvämare med en ny!

Avatar Fallback

Re: Packa om rotator

Bo-Göran  
#279913 Okej. provar nog att packa om då. Tack för svaren.

Avatar Fallback

Re: Packa om rotator

brunett678  
#286611 Nya packningar från Alftaprodukter till min Indexator GV 10 som nu ska provas i en f:a gallring. :???:

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).