Skogsvagn (Huggarvagnar)

Moheda M91 + K30

3 inlägg 4677 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Moheda M91 + K30

france  
#211688 Någon som har erfarenhet av Moheda M91 kärra och K30 kran. Kranen lyfter 345 kg vid max längd 5,5 m enligt broschyr jag tycker det låter lite om man jämför med andra kranar



   TS
FTG
Användarvisningsbild

Re: Moheda

ss0803  
#211978 Kanske kan kolla med Midgård här på forumet: Midgård

Enligt signaturen är ekipaget snarlikt med Moheda M91 och K35-kran (den kranen är något längre men med samma lyftmoment).

Här diskuteras ramstyrningen på Midgårds M91-vagn: Dämpa flödet till ramstyrningen

Avatar Fallback

Re: Moheda

Midgård  
#212006 Stämmer, att jag har en Moheda M91 vagn med K35 kran. Jag har inte kört så grovt ännu att jag har haft problem med lyftkraften. Dock om man tittar i tekniska data för K30 och K35 har dessa Mohedakranar betydligt lägre lyftkraft jämfört med t ex Mowi. Om man tittar på andra kranar så måste man ha i åtanke att vissa fabrikanter anger lyftkraft inklusive- och andra exklusive grip och rotator.
Moheda K30 och K35 är i princip samma kran, med den skillnaden att K35 har ett utskjut så den räcker 6,2 m jämfört med K30 5,5 m. Jag har tyvärr för dålig erfarenhet av andra kranar för att kunna avgöra om lyftkraften hos K30/K35 är bra eller dålig.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).