Skogsvagn (Huggarvagnar)

Farma skogsvagnar

18 inlägg 26682 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback
gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#34014 Smidigast att få mer flöde är nog att montera en pump på kraftuttaget med växel typ dom Weimer Hydralik har.
Själv har jag en frontpump på min 805 på 54cc för att få snurr på min kran :mrgreen:

FTG
Avatar Fallback
Ljursken  
#34097
gnisten83 skrev:Smidigast att få mer flöde är nog att montera en pump på kraftuttaget med växel typ dom Weimer Hydralik har.
Själv har jag en frontpump på min 805 på 54cc för att få snurr på min kran :mrgreen:


Japp, det är tänkt en pump på kraftuttaget sedan, men först när jag byggt drift på kärran. Skall byta hjulen och bygga robson-drift, typ som palms har på sina nyare vagnar. Dvs en led bak på boggie vaggan där drivningen trycks ned. Det är det som saknas nu, annars är jag mycket nöjd.

Avatar Fallback
nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#35623 ja har på senare tid kommit på en nackdel me 6.0 kranen å det är, när ja kör efter väg så vill man ha mkt virke (ved) me sej vi kör bara 4m ved så ja har förlängningsstakara som är ca 70 cm vilket för att man lixom inte kan höjja kranen så mkt mer än att den just går över me gripen öppen...
det var bara en tanke ja kom på när ja satt å körde här en da.... man ska väl kanske inte ha så långa förlängnings stakar heller men ville tala om iaf....

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).