Skogsvagn (Huggarvagnar)

Vad är vettig timpeng för traktorekipage

37 inlägg 21046 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vad är vettig timpeng för traktorekipage

herjman  
#187097
svampbob skrev:Det jag har kört med 4-julingen och Avesta 38an har jag tagit 650 kr/tim och tror mig klara mig på det. Fast relativt sett är det en dålig timpenning om man tänker på att byggfirmorna tar ut 575 kr/tim för en markgubbe med spade.


Jo men byggarbetare/hantverkare är ju oskäligt väl avlönade! "duckar" :lol:

FTG
Användarvisningsbild

Re: Vad är vettig timpeng för traktorekipage

herjman  
#187098
stegmaster skrev:
herjman skrev:
Man borde ju kunna köra hem ca 5-10 m3fub på en dag med traktor och vagn om det inte är för långa körsträckor.

At hugga och köra hem 10-11 m3fub(2 traktorlass) med 2 man på dag er inget problem. even med en ca 4 km körstrecka (2 km skogsväg i mycket sakta fart och 2km bilväg).
Gjordet det et antall gånger nu i vinter och jobbade då endast från kl 09,00 -14,30.
Om man skulle gjordt samma jobbet ensam, skulle det bli en lang dag med 2 lass, men 1 lass ca 5-6m3 fub, går ju bra. Sen hinnar man nok med at göra klart lite til dagen efter ochså.



Jo man får mkt gjort, det som tar tid är ju om man måste ta hand om ris!

Användarvisningsbild

Re: Vad är vettig timpeng för traktorekipage

svampbob  
#187110
herjman skrev:
svampbob skrev:Det jag har kört med 4-julingen och Avesta 38an har jag tagit 650 kr/tim och tror mig klara mig på det. Fast relativt sett är det en dålig timpenning om man tänker på att byggfirmorna tar ut 575 kr/tim för en markgubbe med spade.


Jo men byggarbetare/hantverkare är ju oskäligt väl avlönade! "duckar" :lol:


För tillfället har jag ett uppdrag där jag kostar 900 kr/tim för att byggleda ovan nämnda gubbar. Jag tycker att det är skamligt bra betalt.

Användarvisningsbild

Re: Vad är vettig timpeng för traktorekipage

jonathanA  
#187111 Det är inte skamligt! Det är bara att gratulera!
Det är ju ofta så att får man tag i "rätt folk! så kan man betala det dubbla!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Vad är vettig timpeng för traktorekipage

herjman  
#187127
svampbob skrev:
herjman skrev:
svampbob skrev:Det jag har kört med 4-julingen och Avesta 38an har jag tagit 650 kr/tim och tror mig klara mig på det. Fast relativt sett är det en dålig timpenning om man tänker på att byggfirmorna tar ut 575 kr/tim för en markgubbe med spade.


Jo men byggarbetare/hantverkare är ju oskäligt väl avlönade! "duckar" :lol:


För tillfället har jag ett uppdrag där jag kostar 900 kr/tim för att byggleda ovan nämnda gubbar. Jag tycker att det är skamligt bra betalt.



Varför plugga till jurist? :roll:

Avatar Fallback

Re: Vad är vettig timpeng för traktorekipage

ejgum  
#187129 juristen hade fått 3000:-/timme ;-))

Avatar Fallback

Re: Vad är vettig timpeng för traktorekipage

Boarpan  
#190169 Finns få snygga bygg hen en hope attraktiva kvinnliga jurister.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).