Traktorer och processorer

New Holland T5030 Slurfi Edition

225 inlägg 130689 visningar 26 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: New Holland T5030 Slurfi Edition

totte  
#457929 Kan nog påstå att du ser nåt alldeles fruktansvärt nöjd ut där du står! Med all rätt efter ett riktigt fint jobb med först installation och sen första körningen.

Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: New Holland T5030 Slurfi Edition

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#457939 Tack alla, jo jag är faktiskt onödigt nöjd. Känns nästan lite slösigt att vara såhär nöjd, man borde kanske hushålla med nöjdheten.
Nå jag fick iaf en påminnelse om min egen mänsklighet ikväll, jag var och stängde garageporten då såg jag att kedjeoljekranen
stod öppen och det hade droppat en fläck på gårdsgruset. Borde väl komma ihåg det bättre nu då.

   TS
Användarvisningsbild

Re: New Holland T5030 Slurfi Edition

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#458084
1496696448_img_20170605_202329.jpg

Kommer man bara ihåg att snedställa traktorn lite och köra ut vagnsstyrningen så ser
man allt rakt framför sig, inga problem med sikten när man gör rätt.

   TS
Avatar Fallback

Re: New Holland T5030 Slurfi Edition

husqvarna_med_sthil  
#458188 Ser fantastiskt roligt ut ! Fint ekipage !

Användarvisningsbild

Re: New Holland T5030 Slurfi Edition

källshult  
#458190 Det se väldigt bra . Kommer att funka fint med en lite mindre vagn jag hade en 13 tons Moheda och upplevde att det var för stor vagn . Nu är man sugen att skaffa en kesla igen skulle nog funka fint på min Moheda 101 som jag har nu. Får se vad det finns för nogåt roligt på Elmia åker dit på fredag.

Användarvisningsbild

Re: New Holland T5030 Slurfi Edition

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#458217
1496776909_img_20170606_143747.jpg
1496776914_img_20170606_171328.jpg


Jag har kapat så låga stubbar som det gått, men tydligen var en för vass för framdäcket ändå.
Detta är det däck jag lappat och satt slang i sen tidigare, så kanske det var nåt med det som släppte.
Nåja, som tur var så hade jag på frontlastaren och bergskopan på så det var lätt att trycka upp
och ta lös hjulet, sen gick det förvånansvärt enkelt att bogsera ner det 100m till släpet
och föra till gummiverkstaden, det var ju helg och kväll så han skulle kolla det imon och rapportera.
Blir det att köpa nytt så tar jag nog båda framdäcken nya och mer skogsanpassade.

   TS
Avatar Fallback

Re: New Holland T5030 Slurfi Edition

Brorsan  
#458220
Slurfi skrev:Tack alla, jo jag är faktiskt onödigt nöjd. Känns nästan lite slösigt att vara såhär nöjd, man borde kanske hushålla med nöjdheten.
Nå jag fick iaf en påminnelse om min egen mänsklighet ikväll, jag var och stängde garageporten då såg jag att kedjeoljekranen
stod öppen och det hade droppat en fläck på gårdsgruset. Borde väl komma ihåg det bättre nu då.

Det straffar sig snabbt!!! :x

Avatar Fallback

Re: New Holland T5030 Slurfi Edition

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#458223
Slurfi skrev:
1496776909_img_20170606_143747.jpg
1496776914_img_20170606_171328.jpg


Jag har kapat så låga stubbar som det gått, men tydligen var en för vass för framdäcket ändå.
Detta är det däck jag lappat och satt slang i sen tidigare, så kanske det var nåt med det som släppte.
Nåja, som tur var så hade jag på frontlastaren och bergskopan på så det var lätt att trycka upp
och ta lös hjulet, sen gick det förvånansvärt enkelt att bogsera ner det 100m till släpet
och föra till gummiverkstaden, det var ju helg och kväll så han skulle kolla det imon och rapportera.
Blir det att köpa nytt så tar jag nog båda framdäcken nya och mer skogsanpassade.

Jag skickade mina radialer till framdäck för ett par år sen efter 4punkteringar under en sesång...

Användarvisningsbild

Re: New Holland T5030 Slurfi Edition

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#458228
Brorsan skrev:
Slurfi skrev:Tack alla, jo jag är faktiskt onödigt nöjd. Känns nästan lite slösigt att vara såhär nöjd, man borde kanske hushålla med nöjdheten.
Nå jag fick iaf en påminnelse om min egen mänsklighet ikväll, jag var och stängde garageporten då såg jag att kedjeoljekranen
stod öppen och det hade droppat en fläck på gårdsgruset. Borde väl komma ihåg det bättre nu då.

Det straffar sig snabbt!!! :x

Men det var iaf kul en stund.

   TS
Användarvisningsbild

Re: New Holland T5030 Slurfi Edition

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#458229
gnisten83 skrev:Jag skickade mina radialer till framdäck för ett par år sen efter 4punkteringar under en sesång...

Jo det kan jag förstå, får höra imon vad som gäller.

   TS
Användarvisningsbild

Re: New Holland T5030 Slurfi Edition

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#459461

En film som visar hur jag flyttar traktor och vagn i skogen några meter.
Nästan så man inte behöver ratt och pedaler i omvänt läge.

   TS
Avatar Fallback

Re: New Holland T5030 Slurfi Edition

häsmyra  
#459469 Ser ut att vara ett lagom antal luftfyllda framhjul på traktorn nu.

Användarvisningsbild

Re: New Holland T5030 Slurfi Edition

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#459563
@häsmyra skrev:Ser ut att vara ett lagom antal luftfyllda framhjul på traktorn nu.

Jomenvisst, däckfirman slängde i en ny slang bara.
De hittade inget fel på däcket och hade ingen förklaring, så det kan ju ha varit slangen som pajade helt enkelt.

   TS
Avatar Fallback

Re: New Holland T5030 Slurfi Edition

rikard_e  
#459785 Det blev riktigt bra, bara ett kapsåg längst ut på kranen så är det klart :-bd

Avatar Fallback

Re: New Holland T5030 Slurfi Edition

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#459810
Slurfi skrev:
@häsmyra skrev:Ser ut att vara ett lagom antal luftfyllda framhjul på traktorn nu.

Jomenvisst, däckfirman slängde i en ny slang bara.
De hittade inget fel på däcket och hade ingen förklaring, så det kan ju ha varit slangen som pajade helt enkelt.

Var de slang i däcket innan?
De brukar vara slanglöst

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).