Traktorer och processorer

Ferguson 590 4wd-79

6 inlägg 9177 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Ferguson 590 4wd-79

Bengt olsson  
#8864 Hej hittade en mf 590 4wd med lastare till salu till ett bra pris,tyvärr var jag för sent ute så den såldes snappt.Någon där ute som har en?.Vad är bra på dom och vad är dåligt?.Den hade gått 5000tim och var en -79a.
Har idag en ford 3000 som jag är väldigt nöjd med.kör med en Patu 505,men det blir mer jobb och tyngre lass så jag känner att jag behöver lite större grejer att köra med,men ekonomin tillåter inte alltför dyra saker.



   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild
Ferguson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#8869 Jag har ju ingen till salu men kan ju skriva lite om den.

500 serien är en ganska bra traktorer, den största nackdelen som jag ser det är att dom går sakta.
590 4wd gör väl runt 25km/h om jag inte minns fel..
Ska man ha 4wd får man MP(snabbväxel) lådan som har 12 vxl fram och 4 back.
Som alltid när det gäller traktorer med snabbväxel ska man testköra ordentligt och se så att den växlar riktigt.

På såpass här "moderna" MF finns det få fel, det man ska titta på vid köp är ju först och främst motorn.
Perkins funkar ju jättebra men när dom börjar bli slitna blir dom väldigt svårstartade.

590 har även rätt bra hydraulflöde för att köra griplastare.
Kan ju tillägga att 590 MP 2wd går mycket fortare än den 4wd varianten..

Avatar Fallback
Bengt olsson  
#8883 Tack för svaret får se vad det blir framöver,jag är ju lite ford frälst,

Till fordson!!!! bor du ganska nära hyro tappen på tjörn?h.Isåfall pratade jag med din farsa häromdan.

   TS
Avatar Fallback
Bengt olsson  
#8884 Nu skrev jag fel jag menade ferguson ock inte fordson,
Är lite seg i huvet idag (har kluvit ved hela morgonen)

   TS
Användarvisningsbild
Ferguson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#8893 Jodå jag har allt sett dig när du kört förbi!

Om du nu vill ha Ford så kan du ju titta på 4600, 5600 och 6600.
Dom motsvarar ungefär MF 565, 575 och 590..

Avatar Fallback
Bengt olsson  
#8897 Jag var och tittade på en 5600 och 6600.5600 verkade ganska lagom den andra såg så stor ut,vi får se vad det blir,jag kanske kommer och hämtar dig när jag skall gå och kolla på något framöver!.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).