Traktorer och processorer

kran på traktor+ grip, processor, skopa

22 inlägg 14757 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: kran på traktor+ grip, processor, skopa

goran  
#110391 Lamborghini 1050 med 400kg i nosen.

Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: kran på traktor+ grip, processor, skopa

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#110429 FMV 390 jag har takmonterad lyfter 520 minus grip/rotator på 6,6.
Jag har ca 300kg fram o 160kg per sida i hjulvikter på en 805a, med detta står den som gjuten :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: kran på traktor+ grip, processor, skopa

valmet-patu  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#110562 vad går ett Jake-fäste på i stora drag? Varierar sannolikt lite mellan olika märken, men intressant ändå!.

Vore bra att ha lyftarmarna lediga!

Avatar Fallback

Re: kran på traktor+ grip, processor, skopa

goran  
#110588 I DEC 2008 VAR PRISET 37000 SEK. JAG TROR ATT PRISET I DAG ÄR BET. HÖGRE.
GÅ IN PÅ WWW.JAKE.FI OCH TITTA PÅ OLIKA LÖSNINGAR PÅ JEKEFÄSTE

Avatar Fallback

Re: kran på traktor+ grip, processor, skopa

guma09kj  
#110926 jag ser potentialen i en traktormonterad kran men det verkar inte vara nån som har utnyttjat den till fungerande gräv och skogshantering. om man vänder på det är det nån som utnyttjar sitt grävaggregat till skogshantering?

tanken är att montera den på min valtra N92 och utnyttja den vändbara stolen altså inte gå ut och sätta sig på en stol bakom traktorn.

jag har googlat lite och hittat några fabrikat som är intressanta, bl.a. (de kan vara för stora men det borde ju finnas mindre modeller) HI-TEC 310E, valtra NP 30, mara 1000, men kan inte hitta någon tillverkare eller återförsäljare, mycket märkligt!!

(möresmasikener.se har ju även fina grejer men man vill ju ha något att gämföra med...)

är det någon som kan lägga upp en länk till tillverkarnas hemsida så man kan få lite produktinformation??? altså HI-tec, valtra np 30, mara 1000...

   TS
Användarvisningsbild

Re: kran på traktor+ grip, processor, skopa

vetinte  
#111000 A
Senast redigerad av vetinte tis 04 mar 2014, 17:38, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: kran på traktor+ grip, processor, skopa

stegmaster  
#111041 Tror inte du hittar något bättre kombiaggregat en den typ som Möre säljer.
Polske Mikrus er navnet.
http://www.plonex.pl/oferta3_17.html
Men var et företag til i sverige som solgte dessa aggregat tidligare , men kommer inte ihåg vem det var, just nu???
Annars:
Hi tec hemsida:
http://www.coveston.fi/SVE/Hi-tec-esite ... RUOTSI.pdf
Mara 1000 värkar ju ha något med bobcat at göra(som ekstrautrustning til deras kompaktlaster), men vet inte om det er dom som tillvärkar dom. Var inte mcyket info att hitta om dom på nätet.
Mara värkar vara samma som Hi tec.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).