Traktorer och processorer

Volvo Bm 2250 nåt att köpa??

24 inlägg 62628 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Volvo Bm 2250 nåt att köpa??

Lövnäsen  
#108666 Ja hyttventilator till Bm är inte lätt att få tag i.

Vill inte vara varken elak eller skrytig men lyckades komma över tre helt nya hyttventilatorer 2 gula till Bm lastmaskiner o 1 röd till Bm traktor för ett antal år sedan, är väldigt rädda om dom. :grin:

Har sett priser på blocket på ca 2.000 -2.500 kr.

Jag o far min är rätt Bm frälsta så vi har samlat på oss en del genom åren, kan alltid vara bra att ha. :grin:

   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Volvo Bm 2250 nåt att köpa??

HÅkan N  
#108669
Lövnäsen skrev:Ja hyttventilator till Bm är inte lätt att få tag i.

Vill inte vara varken elak eller skrytig men lyckades komma över tre helt nya hyttventilatorer 2 gula till Bm lastmaskiner o 1 röd till Bm traktor för ett antal år sedan, är väldigt rädda om dom. :grin:

Har sett priser på blocket på ca 2.000 -2.500 kr.

Jag o far min är rätt Bm frälsta så vi har samlat på oss en del genom åren, kan alltid vara bra att ha. :grin:



Grattis !!! Har en gul ligger på lager utan värme...

Avatar Fallback

Re: Volvo Bm 2250 nåt att köpa??

Lövnäsen  
#108672 Ja det kan alltid komma till användning, ja mina är alla utan värme oxå. :grin:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Volvo Bm 2250 nåt att köpa??

Skogshuggarn  
#108675 En fungerande/beg för 3-4000:- +m som inte är "sönderknycklad" under en allt för låg ladugårdsport, etc, eller upprostad, får nog bertraktas som ett fynd idag.
Repobjekt är oxå svårt eftersom vissa reservdelar har utgått ur sortimentet.

En flåd ny ventilator, och kanske tom med värme/AC?,,,, ja då blir det helt andra priser.

Användarvisningsbild

Re: Volvo Bm 2250 nåt att köpa??

Skogshuggarn  
#108678
Lövnäsen skrev:Ja det kan alltid komma till användning, ja mina är alla utan värme oxå. :grin:


Man klarar sig långt med en "friskluftare" sommartid - speciellt på baklastarna. ^:)^

Avatar Fallback

Re: Volvo Bm 2250 nåt att köpa??

Lövnäsen  
#108679 Ja, det blir en otrolig skillnad på en Bm 650 med ventilator eller reumatikerlåda även kallad eftersom många fick nackspärr av draget ifrån munstycken. :smile:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Volvo Bm 2250 nåt att köpa??

Skogshuggarn  
#108779 "Reumatikerlåda",,,,det var ett nytt "begrepp" för mig :lol:

Det är dock bra "flås" i dessa ventilatorer (dubbel trumfläkt), så öknamnet är nog inte helt gripet ur luften.

Avatar Fallback

Re: Volvo Bm 2250 nåt att köpa??

axwell  
#108788
Skogshuggarn skrev: inte helt gripet ur luften.


Snarare motsatsen, tycks vara taget ur luften.

Avatar Fallback

Re: Volvo Bm 2250 nåt att köpa??

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#108813 Med värme o kyla?
Har en värmare på taket på min C303 som oxå har kyla med vatteninsprutning av modell Mirus air tror jag den heter, är det nåt sånt?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).