Traktorer och processorer

Glappande öron

5 inlägg 4953 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Glappande öron

Dojatan  
#100263 Hallå

Min lastare (trima 1820) börjar bli väl glapp här och där. Jag har nyligen bytt alla bussningar. Bytte även några tappar som var speciellt slitna. Men på ett ställe glappar det likafullt. Tänkte då på expandertapp. Men jösses är det verkligen så dyra som 1995+moms styck? låter helt otroligt dyrt med tanke på att det inte är så väldigt avancerat.

Kan man köpa expandertappar till bättre priser någonstans?



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Glappande öron

axwell  
#100269 Tyvärr riktpriserna ligger där, 1600 + moms till min minigrävare Ø30 mm.
Men en initierad bekant påstår att det är ungefär samma avance som på kullager, det går att "göra pris" vid större beställning.

Hoppas dock att någon kan tipsa om en lev. med vettiga priser/kvalitet.

Avatar Fallback

Re: Glappande öron

Dojatan  
#100271 Verkligen, det är ju inte direkt raketforskning, bara att de råkar vara få aktörer på marknaden så priserna ligger högt. Väldigt synd i alla fall.

   TS
Avatar Fallback

Re: Glappande öron

ulfgustav  
#100310 Det går ju också att låta svarva nya tappar med överdimension, för att det skall bli perfekt så bör man då om öronen är ovala, svarva ur dessa

Avatar Fallback

Re: Glappande öron

Dojatan  
#100316 Ja precis, tänkt faktiskt höra med by smeden om han kan göra detta. Lär ju bli billigare än expandertappar i alla fall.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).