Traktorer och processorer

FILMER - Lantbrukstraktorer

304 inlägg 371866 visningar 56 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: FILMER - Lantbrukstraktorer

johan83  
#262640
stegmaster skrev:Fin, fin film. :grin:
Gissar på fel inställningar när du redigerer filmen som hindrar fullscreen. :???:
Men va som imponerar mig mest, er dom vansinnigt fina skoger ni har i Sverige. (eller åkermark med träd på, som jag skulle säga). :surp: :mrgreen:
Avis, inte als. :wink:


Tackar :) måste va någon inställning på kameran tror jag, nästa film får ja ta och göra bättre :D skogen du ser finns i Österbotten i Finland :)

Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: FILMER - Lantbrukstraktorer

olli  
#262678 Jättebra film Johan. Hur stor är pumpen resp. tanken, som driver kranen. Vilket varv har du på traktorn, när du krankör. Hur långt har du från grinden till boggiecentrum. Jag ser att du har tillräcklig pumpkapacitet för att köra fler funktioner på kranen samtidigt. Kan ju även bero på vilken utrustning du har på ventilpaketet. Jag har själv en 866 kran med enklaste mekaniska ventilpaketet, driven av traktorhydrauliken (Valtra A 72), och då får jag spaka försiktigt för att köra fler funktioner samtidigt.
Du har fin krankörning. Snyggt Johan. :grin:

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Lantbrukstraktorer

totte  
#262765 Uj, blev nästan åksjuk när jag såg den biten med kameran på kranen! Härligt med lite uppfinningsrikedom i filmandet.

Borde gå att ställa kamera på högre upplösning. Jag kan få upp den i fullskärm, Firefox, på Mac, men den fyller inte ut till kanten.

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Lantbrukstraktorer

johan83  
#262816
olli skrev:Jättebra film Johan. Hur stor är pumpen resp. tanken, som driver kranen. Vilket varv har du på traktorn, när du krankör. Hur långt har du från grinden till boggiecentrum. Jag ser att du har tillräcklig pumpkapacitet för att köra fler funktioner på kranen samtidigt. Kan ju även bero på vilken utrustning du har på ventilpaketet. Jag har själv en 866 kran med enklaste mekaniska ventilpaketet, driven av traktorhydrauliken (Valtra A 72), och då får jag spaka försiktigt för att köra fler funktioner samtidigt.
Du har fin krankörning. Snyggt Johan. :grin:


Oljemängd i tank 60l,Pumpen är 44,2cc och växellådan växlar upp 3 gånger och 540 kraftuttaget används. Motorvarvtalet ligger på 1200-1300v/min när jag lastar, pumpen ger ca 40 liter/min då, mer än så behöver inte kranen för att den ska gå att köra relativt bra.
1/2 tums ventilbord och förhydrauliska sparkar med on/off för utskjut,grip och stödfötter:)
lastutrymmet totalt 3700mm, kanske 2500mm från grind till boggiecentrum??!!

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Lantbrukstraktorer

johan83  
#262818
totte skrev:Uj, blev nästan åksjuk när jag såg den biten med kameran på kranen! Härligt med lite uppfinningsrikedom i filmandet.

Borde gå att ställa kamera på högre upplösning. Jag kan få upp den i fullskärm, Firefox, på Mac, men den fyller inte ut till kanten.


haha ja man blev nestan höjdrädd :) jo det borde nog gå att ställa på kameran, eller fullscreen går nog men som du säger att det lämnar svart runtom, det var lite störande :)

Avatar Fallback

Re: FILMER - Lantbrukstraktorer

olli  
#262915 Tack Johan för informationen om hydraulik och lastutrymme. Alltid kul att se olika alternativ. :wink:

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Lantbrukstraktorer

loppan  
#268054 Gallrat lite ruttna granar.
Kedjan var lite slö med.


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=CpmAejY3IgU[/youtube]
Senast redigerad av loppan ons 26 feb 2014, 21:30, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: FILMER - Lantbrukstraktorer

Blivande snickare  
#268059 Om du ändrar https till http så fungerar det :)

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Lantbrukstraktorer

loppan  
#268063
Blivande snickare skrev:Om du ändrar https till http så fungerar det :)


Tackar

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Lantbrukstraktorer

jonathanA  
#268120 Fin film =)

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Lantbrukstraktorer

stegmaster  
#268128 Fin,fin video Loppan.
Tack för at du laddad upp. :grin:

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Lantbrukstraktorer

loppan  
#268232 Jag har själv tittat timtal på liknande filmer av olika slag där olika apparater kvistar så man får väl bidra lite själv.
Om man skall lära sig något om en maskin man eventuellt skall köpa så är det bästa att få se en oklippt amatörfilm gjord av en brukare av maskin.

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Lantbrukstraktorer

totte  
#268238
loppan skrev:Jag har själv tittat timtal på liknande filmer av olika slag där olika apparater kvistar så man får väl bidra lite själv.
Om man skall lära sig något om en maskin man eventuellt skall köpa så är det bästa att få se en oklippt amatörfilm gjord av en brukare av maskin.


Där sa du ett sant ord Loppan, tillverkarnas filmer är ju oftast tillrättalagda, undviker att visa svagheter och består av hopklippta korta snuttar där man sällan hinner se något av den verkliga prestationen.

Därför som det är så värdefullt med ett forum där det kan utbytas erfarenheter i text, bild och film.

Avatar Fallback

Re: FILMER - Lantbrukstraktorer

curre  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#277671 traktorkörning med New Holland TL90 & Vreten 10t

Avatar Fallback

Re: FILMER - Lantbrukstraktorer

HÅkan N  
#281976
[/youtube-klipp]


Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).