Traktorer och processorer

FILMER - Lantbrukstraktorer

304 inlägg 371075 visningar 56 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: FILMER - Lantbrukstraktorer

LudwigBjörkman  
#385973 Klippte ihop en liten film på vår NIAB 5-15 B som för övrigt är till salu om någon är intresserad. Ett fantastiskt hjälpmedel i skogsbruket.


Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: FILMER - Lantbrukstraktorer

magnusbygg  
#385984 LudvigBjörkman vad har du tänkt för pris för den då?

Avatar Fallback

Re: FILMER - Lantbrukstraktorer

Hema  
#385996
LudwigBjörkman skrev:Klippte ihop en liten film på vår NIAB 5-15 B som för övrigt är till salu om någon är intresserad. Ett fantastiskt hjälpmedel i skogsbruket.


Hoppas vi kan få se fler klipp gjorda av dig, då detta var kort, koncist och informativt. Bra gjort! :)

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Lantbrukstraktorer

LudwigBjörkman  
#386042
magnusbygg skrev:LudvigBjörkman vad har du tänkt för pris för den då?


Vad är folk beredda att betala för en sån maskin? Av att döma från det som finns ute på blocket kan jag tycka att den borde vara värd ungefär hundra tusen, men det är bara jag det.

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Lantbrukstraktorer

stegmaster  
#386907 En film med Biojack 300 Harvester, som verkar köras med traktorens hydraulik.
Matningen gick ju hyffsad, men sågan verkar inte helt bra. :o



Avatar Fallback

Re: FILMER - Lantbrukstraktorer

Hema  
#386954 Felvänd kedja? Har svårt att se någon ekonomi i det där ekipaget.
Denna ombyggda maskin har bra drag i aggregatet, dock också lite kapproblem. Dock kräver det förfällning, men det är verkligen en maskin som jag skulle vilja testa. :)

Avatar Fallback

Re: FILMER - Lantbrukstraktorer

roten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#386991 Hade han höjt motorvarvet från tomgång till rätt varv skulle det nog funka bättre.

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Lantbrukstraktorer

Fredrik Reuter  
#386992
stegmaster skrev:Matningen gick ju hyffsad, men sågan verkar inte helt bra. :o


Den sågmotorn var det synd om...
Oftast är de ju inte konstruerade för att gå så länge. Varför byter han inte kedja kan man fråga sig?

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Lantbrukstraktorer

svampbob  
#400265
Fredrik Reuter skrev:
loppan skrev:Stödhjul på traktorn
[hide]
[/hide]


Loppan postade videon ovan 2013.
Har för mig att vi diskuterat stödhjul för traktorer med Jakefäste i en annan tråd också.
Här är en video som visar att det kan behövas...

Tänkte jag skulle skriva mer om Naarva S23C med bluetooth bara man får tid till det. Klämde ju lite på detta för några veckor sedan. Men det får bli en annan tråd!

Har Fredrik skrivit om blåtanden än?



Användarvisningsbild

Re: Sv: FILMER - Lantbrukstraktorer

Nor-forest  
#401632
axelrylén skrev:Kika på min film där jag kör i skogen och lite till :smile:
hvilken valtra modell er det ?

Avatar Fallback

Re: FILMER - Lantbrukstraktorer

Hasaro  
#407342 Hitta några filmsnuttar på gamla traktorn innan den gick sönder. Körde ut ett vindfälle som satt ordentligt illa till, därav stegen på vagnen (klättra upp med vajern högt för att dra ner den).

Delarna är hemma så nu kan hon fixas igen, ska bara finnas tid med :) Tanken var ju att sälja så borde göras snart dock!


Avatar Fallback

Re: FILMER - Lantbrukstraktorer

axwell  
#407346
Hema skrev:Re: FILMER - Lantbrukstraktorer
av Hema » tis 12 apr 2016, 01:54
Felvänd kedja? Har svårt att se någon ekonomi i det där ekipaget.
Denna ombyggda maskin har bra drag i aggregatet, dock också lite kapproblem. Dock kräver det förfällning, men det är verkligen en maskin som jag skulle vilja testa.


Ser ut som ett inkörningsproblem, för högt tryck mot stocken, för lågt hydraultryck för sågkedjan, satsat på för hög kedjehastighet i förhållande till kapaciteten?
Kedjan verkar vass när den orkar röra sig.

Avatar Fallback

Re: FILMER - Lantbrukstraktorer

ATK  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#407418 Det var ett fint Ferguson-ekipage, Simson Junior är i.o.f inte min favorit.
Är det en Rottne-vagn?

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Lantbrukstraktorer

Sidekicknicke  
#407987
Hema skrev:Felvänd kedja? Har svårt att se någon ekonomi i det där ekipaget.
Denna ombyggda maskin har bra drag i aggregatet, dock också lite kapproblem. Dock kräver det förfällning, men det är verkligen en maskin som jag skulle vilja testa. :)



Någon som vet vem som äger denna maskin? Hade varit kul att se.

Avatar Fallback

Re: FILMER - Lantbrukstraktorer

magnus samuelsson  
#420803

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).