Traktorer och processorer

Belarus 820

4 inlägg 4570 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Belarus 820

Victor -60  
#87896 Hej....

Jag undrar om alla Belarus 820 har osynkade lådor, även dom som är 96-or??

Kom synkningen inte förrän efter 1996??

Letar efter en billig 4-wd traktor för skog o snöröjning.



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Belarus 820

Nose  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#87954 Äh, det är ju nästan roligt med osynkat. Känns som på riktigt på något sätt när man måste se till att dubbeltrampa och känna av vilket varvtal man måste ha för att lyckas peta i rätt växel (som i sig också är ett konststycke med tanke på växelspakens lägen *s*).
Fast en synkad låda gör ju onekligen körningen lite lättare, men när de kom med sådana faciliteter vet jag faktiskt inte...

Avatar Fallback

Re: Belarus 820

Victor -60  
#88412 Jag tänkte bara om Belarusen är extremt svår växlad eller om den är som en vanlig osynkad traktor??.

Volvo bm 650 är inte helt lätt att växla den heller trots dubbeltrampning.

Är den mycket svårare att växla än en Bm 650 eller är den likvärdig??.

Någon Belarus ägare borde väl veta och kan hjälpa mig o få svar, helst någon som har kört annan osynkad traktor o kan jämföra med den....


Tackar för svar o hjälp.....

   TS
Avatar Fallback

Re: Belarus 820

JF  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#88530 Jag har haft en BM 700 och idag har jag en Belarus 572 -97:a, den är det osynkad låda på. Dock har jag bara kört i skogen med den och där blir det mest samma växel hela tiden. Har snökedjor och huggarvagnen på dessutom, så det är inte läge att sticka ut på vägarna och testa toppfarten:-) Men spontant tror jag inte det är så stor skillnad på dessa två. Man måste i princip stå stilla om man ska växla ner eller i med backen på båda. BM:en gick att växla uppåt, men har som sagt inte testat det med Belarusen. Ska du bara röja snö på gården så blir det väl inte så mycket växlande? Detsamma gäller skogen. Svårt att hitta billgare 4wd än Belarus. Lycka till.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).