Traktorer och processorer

stegmatare vs skördare....

36 inlägg 25323 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: stegmatare vs skördare....

stegmaster  
#165907
foton skrev: Radiosändaren kostade bara 1650kr och verkar jättebra.

Er det för Naarva orginal, eller??

Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: stegmatare vs skördare....

foton  
#166011 " stegmaster " Radion heter BOHOS HS-6 och finns hos elnu.se

Avatar Fallback

Re: stegmatare vs skördare....

Baltus  
#166797
foton skrev:" Baltus " styr du din Naarva med radio? Jag byggde om min Naarva i helgen från kabel till radio, och blev väldigt nöjd. Radiosändaren kostade bara 1650kr och verkar jättebra.



Hei, "Foton" Har kjøpt min naarva brukt -97mod, og den har kabelstyring,
Håper at jeg har fått montert kabel og hydr,slanger slik at de vil holde. Kan rett nokk ikke rotere agregat mere enn ca 400-410*, men det ser ut til å være nokk.
Men ser at jeg bør forlenge "castoff"på jibben.for at kvistekniver ikke skal så lett kunne skade slanger og hydraulikk.
Hva betjener du ditt agregat med?

Avatar Fallback

Re: stegmatare vs skördare....

foton  
#166805 " Baltus " Mitt agregat har jag monterat på en 3,7 ton grävare med stållarv. Jag har tagit bort grävagregatet och byggt en skördarkran istället.

Avatar Fallback

Re: stegmatare vs skördare....

Baltus  
#167556
stegmaster skrev:Må være noe feil på min pc, for jeg ser ikke noe bilde "Baltus"? :wink:
Vi vil jo se et bildet på dette. :grin:

Velkommmen forresten.
i,

Användarvisningsbild

Re: stegmatare vs skördare....

stegmaster  
#167602 Takk for bilde "Baltus".
Har som "foton", stålbelter min 4,5t, så der må det nok sveises rett på belte om det skal bli en riktig vintermaskin.
Men jeg kjører stort sett ferdig på sommer/høst/vår og lar den stå den korte stunda det er is og snø.
Foton, har du bilder her på forumet av grävaren din med skördarkranen??

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).