Om du ska ha en billig 90hk Valtra med lastare och mindre timmar än 1000 så skulle jag köpa denna
och slänga i en trimchip för 4000kr som ger 90hk.
VALTRA A75N+L
Antal timmar: 800
Pris: 315 000:-
http://atl.nu/radisar/?q=valtra a75&a=86232[/quote]
Är det verkligen möjligt att trimma en sådan här traktor på elektroniskt väg??
Jag trodde inte att det var elektronisktinsprut på en sådan![/quote]
Sisu själva tar ut upp till 101hk och 470Nm ur sin 3,3 liters 3 cylindriga motor:
"Number of cylinders: 3
Displacement (Litres): 3,3 l
Power: 44 - 74 kW / 2 100 rpm
Torque: 280 - 470 Nm / 1 400 - 1 500 rpm"
Dessutom är den väldigt snål på diesel 195g/Kwh vilket är rekord i klassen.
http://agcosisupower-com-bin.directo.fi ... ng_new.pdf Att jämföra med en NH TL90a som tar mycket soppa.
I ett spanskt test så låg en New Holland TL 90 A 4WD på 0,430 l/Kwh där dom bästa låg runt 0,300 l/Kwh.
http://www.idae.es/index.php/mod.docume ... 67121e.pdf[/quote]
Är precis som timberjack810ct frågande till om det verkligen är möjligt att för 4000:-
få ut 90hk ur en SisuDiesel 33DT
Med omfattande motorförändringar typ Common Rail insprutning och annan motorstyrning
är det säkert inga problem men då är det lite andra pengar vi talar om.
Snåla dieslar är ju annars väldigt trevligt.
CNH (Cummins New-Holland):ds 4485cm3 motor plockar de tex ut ca 140 hk & 600Nm ur
i T6060 Elite enligt dess spec. men det är ju inte bara ”islängt ett trimchip”
för att åstadkomma denna effekthöjning jämfört med TLa serien .
Vore ju annars ganska praktiskt att kunna köpa billigaste versionen av vilken traktorserie det än må gälla och sedan få en likvärdig som seriens störste för en billig peng men riktigt så enkelt är det nog tyvärr inte…eller?