Traktorer och processorer

Valmet 2005 bild

19 inlägg 10126 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild
Christer j  
#26159 Jodå,hytten är stor men det sitter konsoller på båda sidor dessvässe som förhindrar att man får med sig benen runt om man svänger stolen.

   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback
nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#26167
Christer j skrev:Jodå,hytten är stor men det sitter konsoller på båda sidor dessvässe som förhindrar att man får med sig benen runt om man svänger stolen.



Jag kollade lite på det, lite lätt i min 2105 å det verkar väl inte vara så svårt att ta å ändra om lite me spakarna till kraftuttaget å hög/låg, men å andra sidan hade det funnits mer plats för bena bakåt så hade man ju kunnat lyfta benen över spakarna, nåja, funderar fortfarande hur ja ska göra, om man ska köra i skogen me 2105an... tror som du säger att den är smidigare än man tror men då krävs för min del extra hjuluppsättning å sen vill ja ha bukplåtar... ja hade tankar på att köpa en vagn från nån rottneblondin eller kanske hemek eller teg å hänga på bakom (med rulldrift)... men ja har inte bestämt mej än... skulle hursomhelst bli ett skapligt skogsåka till vettig peng :lol:

Användarvisningsbild
Christer j  
#26254 Det blir nog ett bra åk som du säger men bukplåt behövs.Fälgkanterna är för klena så ett rundjärn runt kanten behövs eller kraftigare fälg.
Det är ju ganska billiga traktoret trots allt o väldigt stryktåliga.

   TS
Avatar Fallback
nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#26271
Christer j skrev:Det blir nog ett bra åk som du säger men bukplåt behövs.Fälgkanterna är för klena så ett rundjärn runt kanten behövs eller kraftigare fälg.
Det är ju ganska billiga traktoret trots allt o väldigt stryktåliga.



Jva gäller däcken så blir det nog att ordna en uppsättning extra att ha i skogen, kör me lantbruks däck nu å då är man ju nervös att få punka bara man tittar in i skogen :lol:

undrar om det skulle gå att göra en sån där lösning på draget som finns på kronos största vagn... då skulle det bli riktigt smidigt....

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).