Traktorer och processorer

Ilsbo processor

5 inlägg 4291 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Ilsbo processor

Ojje  
#5026 Har blivit erbjuden en islbo processor men hittar ingen info om den på "nätet".
Någon här som kommit i kontakt med en sån som kan ge lite omdömmen om den?????

/Ojje



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback
Famag  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#5030 Såg en sådan på ett Elmia för länge sedan ljusblå till färgen och vagnmonterad. Den anonserades ut väldigt dåligt för det har inte funnits några annonser eller beg, Men Ilsbo tillverkaren finns fortfarande Ilsboröjaren

Avatar Fallback

Re: Ilsbo processor

busholle  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#777674 Trådlyft i världsklass.

Det är inte mycket skrivet om dessa på forumet men nu råkade jag hitta en att köpa. Mekaniskt i gott skick och ser mest ut att ha stått parkerad. Kommer bli en hel del arbete att smörja upp den men hoppas att jag blir nöjd.

Har inte hämtat den ännu men bifogar bilderna från annonsen.

Den är ombyggd för att hänga i en Patukran så den kommer få kampera ihop med min 6,5m kran i trepunkten. Har laddat upp med 750kg frontvikter till TL90 så förhoppningen är att alla hjulen stannar i backen.

1667458077_ilsbo_3020_1.jpg
1667458078_ilsbo_3020_2.jpg
1667458078_ilsbo_3020_3.jpg
1667458078_ilsbo_3020_4.jpg

Användarvisningsbild

Re: Ilsbo processor

MF förare  
#777682 Den där såg ja mä å fundera på funktionen!
Lägg upp bilder när du är i produktion med den!👍

Avatar Fallback

Re: Ilsbo processor

busholle  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#777692 Finns en film på det stora nätverket. Den i videon skiljer sig på ett par punkter, den har bara ett överhjul som ligger mellan drivrullarna och den saknar såg.

https://youtu.be/CnJAbAn9Jng

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).