Sida 2 av 2

Re: Valmet 855 GLOX

Postat: lör 29 aug 2009, 13:23
av gnisten83
Jag har kört Jeep mkt i skogen och bytte från manuell låda till automat i Jeepen och skillnaden är som natt o dag du kan smyga upp men ner blir knapp nån motorbroms alls trots 5 liters V8 o 727 automat .
Tanken var lite så oxå att bland nyare skogsmaskiner har väll alla hydrostat drift ist för converter o powershift som på 80 talet.
Dom funkade lite som ett gummiband upp o katapult ner om man inte bromsade

Re: Valmet 855 GLOX

Postat: lör 29 aug 2009, 14:15
av Famag
Valtran: 6250 är det inte lastare på.
Appeltoft byter in den för 350:-
Jämför nu pris med något som är tjugo år och 7-8-9000 tim för 250:-
Denna har riktig Twin track, och Hi-lock framaxel.
Bjud Appeltoft 360:- rent köp. Han tar det säkert.
Tas det hänsyn till avskrivningsregler, ränteläge och slitage, anser jag att 350000:- är billigt.
Jämfört med tjugo år gamla och 7-9000 tim å200-250000:-
Meningen med mitt innehav av 6250:n var att ha processorn i frontlyften och huggarvagnen bak.
Förutsättningarna har ändrats därför blir den inbytt.

Re: Valmet 855 GLOX

Postat: sön 30 aug 2009, 00:33
av JF
Famag skrev:Valtran: 6250 är det inte lastare på.
Appeltoft byter in den för 350:-
Jämför nu pris med något som är tjugo år och 7-8-9000 tim för 250:-
Denna har riktig Twin track, och Hi-lock framaxel.
Bjud Appeltoft 360:- rent köp. Han tar det säkert.
Tas det hänsyn till avskrivningsregler, ränteläge och slitage, anser jag att 350000:- är billigt.
Jämfört med tjugo år gamla och 7-9000 tim å200-250000:-
Meningen med mitt innehav av 6250:n var att ha processorn i frontlyften och huggarvagnen bak.
Förutsättningarna har ändrats därför blir den inbytt.


Ja, det är säkert mycket mera traktor för pengarna, men det är mycket mer än vad min budget ligger på. Då jag bara har tänkt att ha en traktor så får man ju lägga kostnad för lastare också.
Tack för tipset, men det får bli nån annan som gör en bra affär på den.

Re: Valmet 855 GLOX

Postat: sön 30 aug 2009, 13:50
av Valtra
Famag skrev:Valtran: 6250 är det inte lastare på.
Appeltoft byter in den för 350:-
Jämför nu pris med något som är tjugo år och 7-8-9000 tim för 250:-
Denna har riktig Twin track, och Hi-lock framaxel.
Bjud Appeltoft 360:- rent köp. Han tar det säkert.
Tas det hänsyn till avskrivningsregler, ränteläge och slitage, anser jag att 350000:- är billigt.
Jämfört med tjugo år gamla och 7-9000 tim å200-250000:-
Meningen med mitt innehav av 6250:n var att ha processorn i frontlyften och huggarvagnen bak.
Förutsättningarna har ändrats därför blir den inbytt.


dom kostar inte 200-250000 när dom är dom är 20 år gammla, som 4wd så ligger dom mellan 100-190000.