Traktorer och processorer

Silverstone

7 inlägg 4301 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Silverstone

masterchief  
#60708 De verkar ha bra garantier på deras produkter...
1 års reservdelsgaranti, arbete ingår ej :???:
Annars verkar det vara en smidig traktor bara den håller...
http://www.blocket.se/vasterbotten/Ny_k ... ?ca=14&w=3



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Silverstone

Henrik Petersen  
#60862 Hej Masterchief

Jag tror inte de här småtraktorer ställer til med problem, de har solgts i 100tals i båda sverige och danmark o ändå är der inga
beg till salu. Man skulla väl tro att om de var dårliga skulla nogon forsöka göra sig av med dom.
Är du köpsugen ??, Du vet väl at Silverstone generalagentur ligger i Ljungby ? ingen anledning at köpa den i norr.

mvh Henrik

Avatar Fallback

Re: Silverstone

getost91  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#60874 Jag kan då inte tro att dom där skulle vara något att satsa på,. Hade en moped, men av samma märke.. Det var bara skrot. :x
Det var vibrationer hela tiden , ramen var dåligt svetsad och materialet i ramen var bara skit. Knäckte svingen på mitten och dämparfästet försvann när jag åkte utför en backe med rötter i. Elen gick sönder och den laddade inte, motorn var gjord på skitgrejor vilket gjorde att den inte gick rent och färgen var bara påkastad vilken syntes i trånga utrymmen där rosten var ett faktum. 😡 😈 återförsäljaren fick tillbaka den efter 300 mil. Gick ungefär lika för en som jag känner, dock pajade han bara motor och växellåda.

Avatar Fallback

Re: Silverstone

Henrik Petersen  
#60945 Hej getost91

Jag är lite oenig med dig här. For att den har samme märke (Silverstone) betyder ju inte att den är producerat av samme fabrik,
Silverstone tilverker ingenting själva utan köper inn i kina, småtraktorer av olika märken har kina tilverkat i åretal av den enkla
anledning att de behövas i deras små risfält. Det är en helt annan sak med mopedar och fyrhjulingar som produceras enbart for
export, sen om en Silverstone traktor är bra el dårlig det vet inte jag.

Henrik

Användarvisningsbild

Re: Silverstone

masterchief  
#60946 Det jag menade var att garantierna enligt mig bryter mot konsumentköpslagen :???:
Lite saxat ur den...
Om det skulle vara något fel på varan - vad kan jag göra då?
Om det är något fel på din vara kan du:
kräva avhjälpande, det vill säga få varan reparerad.
kräva omleverans, vilket innebär att du får en annan, likvärdig, vara.
kräva prisavdrag eller ersättning för att rätta till felet.
häva köpet om felet är av stor betydelse för dig, vilket betyder att du får pengarna tillbaka.
hålla inne så mycket av betalningen som krävs för att få säkerhet för ditt krav.
Säljaren har dock rätt att i första hand erbjuda dig avhjälpande eller omleverans om detta kan ske inom skälig tid och utan extra kostnad för dig.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

   TS
Avatar Fallback

Re: Silverstone

massa-ved  
#60953 Om det är en affär mellan två näringsidkare gäller väl inte konsumentköpslagen :?: :???: .
På tex motorsågar är det 6 mån.garanti till näringsidkare men 12 mån. till konsument (privatperson) och 24 mån. reklammationsrätt. Det var ett företag som importerade Belarus traktorer för några år sen de hade en självrisk på 5000 kr precis som på en försäkring. Det var nog för att komma ifrån alla småfel. Skulle tro att det samma med Silverstone då slipper de fel som tex slangklämmor som inte är rätt monterade läckage beroende på att bultar inte är dragna.

Avatar Fallback

Re: Silverstone

getost91  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#60964
Jag är lite oenig med dig här. For att den har samme märke (Silverstone) betyder ju inte att den är producerat av samme fabrik,
Silverstone tilverker ingenting själva utan köper inn i kina, småtraktorer av olika märken har kina tilverkat i åretal av den enkla
anledning att de behövas i deras små risfält. Det är en helt annan sak med mopedar och fyrhjulingar som produceras enbart for
export, sen om en Silverstone traktor är bra el dårlig det vet inte jag.


får va hur som helst med det där, jag kommer då inte att chansa med sådana produkter igen :x :???: .

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).