Traktorer och processorer

Kompakttraktor

4 inlägg 2645 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Kompakttraktor

nisse  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#48363 Behöver en ny ATV,men funderar starkt på en kompakttraktor istället.Typ Yanmar,Belarus jinma el dyl
4wd hytt motorvärmare o rymmas i carporten.Styra snö,klippa lite smååkrar frakta mig o såg ut i skogen.
Frågan är om man tar sig fram? Särskilt blötare marker är ju ATV bra.

Någon med erfarenhet? Stor traktor har jag redan,men en 6 liter dieselsexa drar man ju inte igång för småpyssel.

/Nisse



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Kompakttraktor

Rolfo  
#48376
nisse skrev:Behöver en ny ATV,men funderar starkt på en kompakttraktor istället.Typ Yanmar,Belarus jinma el dyl
4wd hytt motorvärmare o rymmas i carporten.Styra snö,klippa lite smååkrar frakta mig o såg ut i skogen.
Frågan är om man tar sig fram? Särskilt blötare marker är ju ATV bra.

Någon med erfarenhet? Stor traktor har jag redan,men en 6 liter dieselsexa drar man ju inte igång för småpyssel.

/Nisse


Jeg har en DongFeng 254 25hk direktinnsprøytet diesel importert fra http://www.impodan.dk

Har også en tråd her i forumet

En liten Kinatraktor til hjelp- DongFeng Df254G2

Rolfo

Avatar Fallback

Re: Kompakttraktor

nisse  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#48407 Jag funderar på en begad belarus 320 som ju säljs ny i Norge.
Hur är framkomligheten med dessa småttingar? Hjulen är rätt små.

/Nisse

   TS
Användarvisningsbild

Re: Kompakttraktor

stegmaster  
#48448
nisse skrev:Jag funderar på en begad belarus 320 som ju säljs ny i Norge.
Hur är framkomligheten med dessa småttingar? Hjulen är rätt små.

/Nisse


Jag har en granne som har en Belarus 320, och jag tror han er ganske nöyd med den.Finnish`n er inte något videra, det er mycke rost på den efter nogra få år.(Den står even utomhus)
En annan granne har en Iseki med laster av ca samma storlek som Belarus, och den traktoren kommer man inte langt ut i skogen med för den stanner då framhjulen er för små och tynna för at bära något vidare när marken er lite blöt.
Jag har brukat vinsjen ofta för at dra loss Isekien ute i skogen. Så bärigheten kan inte samenliknas med en atv, men den trekker så klart mer när den holder hjulen oppå marken. :lol:
(Lasteren gör nog ochså at den graver ned seg i marken lite lettare)

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).