Traktorer och processorer

Dubbelmontage i skogen?

3 inlägg 3425 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Dubbelmontage i skogen?

Åke Carlson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#3136 Har en del öar ute på en myr där jag inte varit ute efter Gudrun. Gissa varför. Hoppades på tjäle utan snö. Vagnen kan jag ju klara med att köra små lass men traktorn. I och med att det mesta är öppen myr gör det inte så mycket att det blir brett men håller det om man kör på en gammal tallestubbe?



   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild
Ferguson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#3137 Så länge det är plant så går det ju, men du knäcker dom om yttersta hjulen ska gå över en stubbe.
Det blir ju också rätt mycket knäck i bakaxeln på traktorn.

En tanke är ju att ha mindre lufttryck i ytterhjulen eller att ha lägre hjul där, på så sätt borde brytningarna bli mindre.

Det kan ju inte skada att försöka lite, testa lungt så märker du ju snart om det håller eller ej.

Avatar Fallback
Perjons  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#3138 Kanske Skogis är en bra lösning om det inte är alltför stora volymer? En gammal och gedigen konstruktion, där nytillverkningen faktiskt återupptagits!
Se www.skogis.nu
Om du köper en beg Skogis kan du troligtvis sälja den för samma pengar ett år senare.
Finns en på Blocket för 25.000:-

http://www.blocket.se/vi/8898532.htm?ca=3_s

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).