Traktorer och processorer

Valmet 365S med lett huggervogn for vedhenting

281 inlägg 91924 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Valmet 365S med lett huggervogn for vedhenting

stegmaster  
#42846 Ja der er i vi helt enig, ingenting er som en ny maskin(bare man har råd)
Vet aldrig hvordan den er behandlet når den er brukt, selv om mange selgere er flinke til å lakkerer så de ser bra ut.

Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Valmet 365S med lett huggervogn for vedhenting

Rolfo  
#42847 Jeg får gå i tenkeboksen :geek:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Valmet 365S med lett huggervogn for vedhenting

totte  
#42850 Hej Rolfo o Stegmaster, ni är tydligen nattugglor precis som jag, när jag är inne sent så är ni nästan alltid igång med era diskussioner här. Väldigt kul att läsa för övrigt, jätte roligt att se folk som har en massa kreativa idéer och gör grejor själva! :grin:

Avatar Fallback

Re: Valmet 365S med lett huggervogn for vedhenting

Rolfo  
#42883
totte skrev:Hej Rolfo o Stegmaster, ni är tydligen nattugglor precis som jag, när jag är inne sent så är ni nästan alltid igång med era diskussioner här. Väldigt kul att läsa för övrigt, jätte roligt att se folk som har en massa kreativa idéer och gör grejor själva! :grin:


totte, du er alltid velkommen til å diskutera. Man prøver å finne gode lav budget løsninger. Når en Vimek 404T koster over 1,2 mill, ja da glømte jeg den for ei stund .. :smile:

Rolfo

   TS
Användarvisningsbild

Re: Valmet 365S med lett huggervogn for vedhenting

totte  
#42902 1,2 miljoner är tillräckligt många goda skäl för att glömma :grin:

Avatar Fallback

Re: Valmet 365S med lett huggervogn for vedhenting

Rolfo  
#43052
totte skrev:1,2 miljoner är tillräckligt många goda skäl för att glömma :grin:


Javisst, siden jeg ikke driver som proffs må man tenke budget og økonomi.. jeg fatter ikke at en Vimek 404 eller likedanne små "skördare" som dere sier skal være så mye dyrere enn en traktor med kran for ikke å nevne en minigraver med aggregat? Hvis jeg kjøper en minigraver made in Kina og t.ex en Naarva stegmater sparer jeg en million :) (Men jeg må likevel betale 350 000 NOK :shock:

Rolfo

   TS
Användarvisningsbild

Re: Valmet 365S med lett huggervogn for vedhenting

stegmaster  
#43063 noe av grunnen til det høga priset på f.eks vimek 404 og likedana maskiner kan vara at dom jo er bygd på samma prinsippet som sine storebrødre som vel koster over 3mill nya, med mye innviklet el. og hydraulikk, samt at produksjonvolumet er lite og derav store utviklingkostnader.For det finns ingen grunn ellers til at de skulle være så mye dyrere en en 5t minigravere.

Avatar Fallback

Re: Valmet 365S med lett huggervogn for vedhenting

Rolfo  
#43065
stegmaster skrev:noe av grunnen til det høga priset på f.eks vimek 404 og likedana maskiner kan vara at dom jo er bygd på samma prinsippet som sine storebrødre som vel koster over 3mill nya, med mye innviklet el. og hydraulikk, samt at produksjonvolumet er lite og derav store utviklingkostnader.For det finns ingen grunn ellers til at de skulle være så mye dyrere en en 5t minigravere.


Poenget med småskala produksjonsvolum er relevant selvsagt.. Og det er nok så at de inneholder mange av de finessene som sine storebrødre har.. Men så kostbare likevel :roll:


Rolfo

   TS
Avatar Fallback

Re: Valmet 365S med lett huggervogn for vedhenting

Rolfo  
#43236 steg, jeg kom over en Kubota kx 101-3, tror du den klarer av stegmasteren?

Rolfo

   TS
Användarvisningsbild

Re: Valmet 365S med lett huggervogn for vedhenting

stegmaster  
#43281 Jeg må bare prøve og google litt teck. data først , det er ihverfall kjent som et kvalitetsmerke. "i`ll be back"

Användarvisningsbild

Re: Valmet 365S med lett huggervogn for vedhenting

stegmaster  
#43285 Hvis du ser her, så ser du den har mye bedre styrke enn impodan 45 og vekta skiller bare 400kg
http://www.hymax.no/kubota/pdf/KX101-3N_dk.pdf
Så kan du få et bra eksemplar av denne så bør den være sterk nok, og husk at andrehåndsverdien på denne er mye høyere enn på kinagravere( disse faller fort i pris samt ganske vanskelige å få solgt), selv om det kanskje er ufortjent , men sånn det bare:
oljeflyten er 40l på ekstrauttak så det er vel akkurat nok. 3,5t er vel det minste man kan anbefale av gravemaksiner:
Har du mer opplysninger om modell , timer , hurtigkopling , skuffer og likn.?

Avatar Fallback

Re: Valmet 365S med lett huggervogn for vedhenting

Rolfo  
#43333 Javisst, den er bra. Har en på handa for ca 205000 SEK. Men så dukker det opp Hanix H36C helt ny til 259000 NOK, og en brukt 2006 til 220000NOK. Hanix har lang stikke (arm) og to dobble uttak helt fram. Ja nå ble jeg i tvil. Det er farlig å undersøke for mye :)

Rolfo

   TS
Användarvisningsbild

Re: Valmet 365S med lett huggervogn for vedhenting

stegmaster  
#43362 hvis du ikke har det for travelt så dukker det sikkert opp mange gode tilbud nå i disse økonomikrisetider.
skjønner at du er gira på ny maskin og det er selvsagt det beste hvis du har råd, for da trenger du ikke å kjenne til maskinens forhistorie, samt du kan velge det tilbehøre som passer for deg(stål/gummibelter,kort/lang stikke o.s.v)
Hør ifra deg når du har noe på gang!!!

Avatar Fallback

Re: Valmet 365S med lett huggervogn for vedhenting

Rolfo  
#43363
stegmaster skrev:hvis du ikke har det for travelt så dukker det sikkert opp mange gode tilbud nå i disse økonomikrisetider.
skjønner at du er gira på ny maskin og det er selvsagt det beste hvis du har råd, for da trenger du ikke å kjenne til maskinens forhistorie, samt du kan velge det tilbehøre som passer for deg(stål/gummibelter,kort/lang stikke o.s.v)
Hør ifra deg når du har noe på gang!!!


Du sier akkurat det samme som min fru ;)

Rolfo

   TS
Avatar Fallback

Re: Valmet 365S med lett huggervogn for vedhenting

Rolfo  
#43539 Og jeg la inn et bud på en brukt Hanix 36C...som jeg tror jeg får (jeg ble nok fanget av situasjonen :???: ) Banken neste :surp:

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).