Finns det någon mer än ölmstad som bygger om traktorer?

FTG mini
 Svara  8 inlägg  1715 visningar  5 följer
Användarvisningsbild

Finns det någon mer än ölmstad som bygger om traktorer?

#489243 Jag och en vän diskuterar om det finns fler företag än ölmstad som bygger om traktorer.
Vet att FTG har tagit över efter Anders skördare men min vän är ute efter att bygga om sin MF 5480 i hytten för vändbar stol, bakrutekil och bukplåt. Inte dubbelkomando, möjligen fotgas. Finns det någon som gör detta, helst i småland? Vet att jag har hört att det finns lokala (lantmännen) verkstäder som är duktiga på att göra vissa förändringar själva. Men nu är det ju en MF det gäller. Och vad det verkar så köper många andra sina delar från Ölmstad också, så leveranstiden är nog hopplös även om man får någon annan att göra det..?

TS
Mowi

Re: Finns det någon mer än ölmstad som bygger om traktorer?

#489252 LG Maskin i Smålandsstenar bygger (byggde?) väl om Zetor med skogsutrustning, kanske de kan hjälpa?

#489259 Tro att Håkanssons maskin affär i Växjö byggde om mf när dom var återförsäljare av mf

#489361 KS Plåtservice i Taberg bygger om MF traktorer. På deras FB sida finns liten filmsnutt när dom kör baklänges.
ksplat.se

Användarvisningsbild

#489363 Håkanssons i Växjö bygger om Kubota idag tror men de kanske även kan fixa en MF? Risk dock som Molnia säger att grejerna ändå ska beställas från Ölmstad. Det här med skogsanpassningar borde ju kunna vara en bra nisch för fler verkstäder eftersom det varkar vara en tydlig brist på kapacitet.

Användarvisningsbild

#489365 När jag köpte min MF nyss så pratade säljaren hela tiden om att dom skickar maskinerna till Gränna. Är det Ölmstad eller vad?

Bax skrev:När jag köpte min MF nyss så pratade säljaren hela tiden om att dom skickar maskinerna till Gränna. Är det Ölmstad eller vad?

Ja Ölmstad ligger mellan Gränna och Jönköping.

Användarvisningsbild

#489493 Ok, då vet jag det.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar
TitelStatistikSenaste svaret
Ölmstad skogsanpassar 200 traktorer per år av Torbjörn Johnsen - sön 06 nov 2016, 20:29
i Traktorer och processorer
10 svar
4773 läst
av Hema     
mån 01 jan 2018, 13:17
Eon bygger jättegasfabrik i Skåne av Zalman - lör 17 sep 2011, 09:20
i Skogsnyheter
2 svar
1066 läst
av Mangan     
sön 18 sep 2011, 08:12
SLU bygger upp en albansk riksskogstaxering av Niking - mån 10 okt 2016, 23:44